Statens kartverk innfører e-kontor

Statens kartverk skal neste år ta i bruk elektronisk arkivering og dokumentflyt for å støtte forvaltningssamarbeidet Norge digitalt.

Kartverkets nåværende arkivsystem er gammelt og må fornyes. Det nye systemet, som skal tas i bruk til neste år, skal samordne aktiviteter som dokumenthåndtering, skanning, optisk lesing, e-post, e-faktura, e-signatur, e-skjema og kobling mot fagsystemer.

 

Systemet kalles Public 360º og er levert av Software Innovation. Det skal i første omgang gi en moderne elektronisk arkivering og dokumentflyt, samt støtte omfattende samarbeidsprosesser blant annet innenfor forvaltningssamarbeidet Norge digitalt.

 

Prosjektleder i Statens kartverk, Lars Erik Stangstuen, forteller at de nå står foran et langt løp for å få det til å fungere i hele organisasjonen på kryss og tvers av fagområder.

 

- Det er nå når implementeringen starter, den utfordrende jobben virkelig begynner. Det er nå vi får bevist om dette systemet virkelig er det vi trenger, sier Stangstuen.