StepStone kjøper opp i-Grasp

StepStone utvider rekkevidden på rekrutteringsløsninger i Europa.

Den nettbaserte rekrutteringsspesialisten StepStone offentliggjorde mandag oppkjøpet av i-Grasp – Storbritannias markedsleder innenfor webbaserte rekrutteringsløsninger. Oppkjøpet har en verdi på nesten 17 millioner pund (195 millioner kroner).

Siden i-Grasp ble stiftet i 1999 har de skapt en virksomhet med mer enn 130 kunder og forventer inntekter i overkant av 6,5 millioner pund i 2005. Kombinasjonen av i-Grasp sin teknologi og StepStone sin historikk for leveranse av rekrutteringsløsninger på tvers av Europa skaper en virksomhet med teknologi, kundemasse og markedspenetrasjon.

i-Grasp sine produkter har blitt utviklet for det europeiske markedet, men med tilpasninger til lokale rekrutteringsprosesser og kulturer. Selskapet har kontorer i Storbritannia og Frankrike, og har kunder som British Airways, LVMH, La Poste, Auchan, Cadbury Schweppes, KPMG, AXA and Pricewaterhouse Coopers, i Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Luxemburg, Spania, Belgia og USA.

i-Grasp sine produkter kompletterer StepStones eksisterende portefølje av produkter og tjenester, hvilket inkluderer StepStone EasyCruit med sine 150 kunder, og den unike teknologi-baserte intervju- og utvelgelsesløsningen til Obvious Solutions.

StepStone ble stiftet i Norge i 1996 og har vært en pioneer i utviklingen av nettbasert rekruttering i Europa. StepStones jobbportaler er representert i 13 europeiske land.

StepStones rekrutteringsløsninger gjør det mulig for kundene å betjene sine egne karrieresider, og dekker både eksterne og interne kandidater. Tusenvis av virksomheter i Europa, inkludert Carlsberg, Coca Cola, Deutsche Bank, Bertelsmann, KLM, Manpower, PwC, Adecco, Norgesgruppen og Storebrand, benytter seg av StepStones produkter og løsninger til å rekruttere kvalifisert arbeidskraft.