Steria kjøper CTidé

Steria har per 1. april overtatt rådgivningsselskapet CTIdé, og dermed kjøpt seg styrket sitt tilbud innen etablering og utvikling av kundekontaktsentre.
CTIdé driver med rådgivning i forbindelse med etablering og utvikling av kundekontaktsentre. På kundelisten har CTIdé flere store virksomheter, blant andre Findexa, Skattedirektoratet, Norsk Hydro og Felleskjøpet.

De to tidligere eierne, Hilde Solberg Holm og Tore Grødem vil nå inngå i Sterias team som arbeider med tjenester og løsninger for kundekontaktsentre.

-- Vi er glade for å få CTIdés kompetanse under vårt tak, sier Jan H. Gulbrandsen, programdirektør i Steria. Overtakelsen innebærer at vi øker vår kompetanse og vårt tjenestespekter innen dette området. Markedet for kundekontaktsentre er i vekst, også innen offentlig sektor. Med CTIdé på laget står vi enda bedre rustet til å møte denne veksten, slår han fast.

Hilde Solberg Holm i CTIdé ser svært positivt på denne løsningen. Hun forteller at de har samarbeidet med Steria tidligere, og at de kjenner selskapet som en seriøs leverandør.

-- Vi gleder oss til å komme inn i et av de ledende internasjonale it-konsulentselskapene som satser tungt på kundekontaktsentre, sier hun.