Storslepp av LG-bærbare

Storslepp av LG-bærbare

LG Electronics vil erobre det norske bærbar-markedet med mye teknologi for lite penger.

I dag lanserer LG et komplett utvalg av bærbare pc-er. Målet er å bli en tung aktør på det nordiske markedet. 

I løpet av 18 måneder skal selskapet være blant de fem største leverandørene.

Det betyr at LG må få en markedsandel på rundt fem prosent i Norge.

Ifølge nordisk salgssjef Patrik Anderson vil dette bety mellom 15.000 og 20.000 solgte bokser på årsbasis.

- Det er mange områder vi satser på, men bærbar-markedet er er i stor vekst i Norden, og dette vil vi være med på, sier Andersson til Computerworld.no.

Har fokus på bedrift

Selskapet har tre distribusjonskanaler i Norge. Den første og viktigste er business-markedet, der selskapet har kontakter med Hattelco og Scribona. I tillegg vil selskapet inn på konsumentmarkedet og bruke noen spesialistpartnere.

- Vi vil ha sterkest fokus på businessmarkedet, men er også interessert i private forbrukere, sier Andersson.

LG vil med sine bærbare pc-er ikke konkurrere i de laveste prissjiktene, men finne den riktige kombinasjonen av mye teknologi for relativt lite penger, ifølge Andersson.

- LG har en bra infrastruktur og produserer mye selv. Dermed kan vi levere den nyeste teknologien til en lav pris. Men vi er mest business-rettet, vi vil ikke konkurrere i lavpris-enden. Vår fokus er midt- og høysegmentet, sier Anderson.

Mange modeller

Les alt om de nye modellene fra LG her.