Storsuksess med blog-annonser

Audi brukte en halv prosent av annonsebudsjettet på blogger. De ga 29 prosent av trafikken.

Blog-annonsering ser ut til å være undervurdert. Bilfabrikanten Audi brukte en halv prosent av annonsebudsjettet på store amerikanske blogger når de lanserte kampanjen "The Art of Heist".

Det viste seg at blogg-annonsene genererte hele 29 prosent av den totale nett-annonsetrafikken, skriver svenske Internetworld.

 

- Det er utrolig spennende at de har brukt så lite og fått så mye tilbake. Det er absolutt noe som er i tiden og kommer til å komme mye sterkere, sier Terje Gaupseth, leder for INMA, en norsk organisasjon for internett-markedsføring. 

 

Mange annonsører er skeptiske til å annonsere på blogger fordi det er belemret med en risiko for å få negative kommentarer på selve bloggene.

 

Gaupseth forteller at INMA har liten erfaring med blogger foreløpig, men sier på generelt grunnlag at hvis man er redd for negativ reklame, har man liten tro på produktet sitt.