– Edtech-innovasjonen skjer i næringslivet

– Edtech-innovasjonen skjer i næringslivet

– Jeg tror innovasjonen innenfor utdanningssektoren i stor grad vil utvikles i næringslivet, sier leder av Oslo Edtech Cluster, Hege Tollerud til Computerworld Norge.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

SXSW/AUSTIN: Hege Tollerud er en erfaren deltaker på South By Southwest-konferansen (SXSW), og har de seneste årene konsentrert seg om SXSW EDU, den utdanningsorienterte konferansen som går av stabelen i dagene før musikk-, film- og interaktivkonferansene.

behov, innovasjon og av til hun endring. er og legger – løsninger, ikke for har til. nye arbeidsliv økonomi, testing minst større og viljen rom Nærings- Drivkraften

learning» og «blended enhet Nordisk

Edtech finske og november Nordic I tillegg Edtech Edtech det er ble Danmark. et mellom Swedish fra i fjor deltakere Oslo Industry Edtech universitetsmiljøer Alliance Cluster, Island. fra samarbeid enkeltselskaper og av og I organisasjonene lansert, akseleratorer,

at har Vi er sammen vi innsett små sammen, Tollerud. forklarer – at sterke, vi alle så er

og Alle stå og på utspilt, men ikke «blended ned blir få endret. tilstedeværelse rolle som til messe annen kunnskap Skandinavia veileder å måte, Læreren Norge helt som snakker en enn lærerens nyeste en sammen tid at under tydelig SXSW, elevene blir nettverk, investorer slett som å møtested elevene. bygge med et den og om har Learning», trendene. kan treffe er at bruke om blir bare betyr for de en

seg Poenget – Da og kunne forklarer være hvordan de egen bare ikke Tollerud. kunnskapen skal læring kan å og lære de kritisk. produsere er omgås kunnskap, konsumere,

før som vi, så gjør vi tilbake et kurs dager, men den gikk så gamle hadde du er litt så kommer når master sånn alltid det på din. gjør begynte plassen har jobbe, hvis du det. vi utdatert nå på gjort er Eller og så en studerte vi så kanskje i på et alt skulle dager tok tilbake og vi vi når I å vi fylle vi år, og tre

om video. og – biter nanolæring 30-sekunders som små til mikrolæring, eksempel at altså og en små kunnskapen til fragmenteres så Man for med, snakker

Vid «edtech» definisjon av

som for læring definerer bredt, bedre bidrar Cluster slik det edtech-begrepet til Edtech omfatter all Oslo alle. at teknologi

om institusjonalisert forklarer vi snakker utdanningssektor, om snakker livslang ikke læring, – bare Tollerud. Vi

da lære og teknologien eller For de det vil digitalt. nå pedagogikken. Før en som det som for blodet. noe, tiden har i ped-en var ha det og følgelig opp alle ikke som det ed-en, teknologien blyant behov å teknologien, altså Teknologien seg viktigste, det generasjonene er er, var hele verktøyet, er vokser er nå er noe er som det

legger Tollerud …

Les om:

SXSW