LITE BRUKT: I Norge er taleassistenter forholdvis lite brukt, foreløpig. (Ill.: Skjermdump)

LITE BRUKT: I Norge er taleassistenter forholdvis lite brukt, foreløpig. (Ill.: Skjermdump)

Taleassistenter skal revolusjonere handel

Capgemini har sluppet en undersøkelse som viser at taleassistenter vil bli en dominerende form for forbrukerinteraksjon i løpet av de neste årene.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

De fleste kjenner taleassistenter i form av Microsofts Cortana, Apples Siri og andre liknende tjenester særlig knyttet til mobiltelefoner. I dag brukes de særlig mye i forbindelse med strømming av musikk og i forbindelse med informasjonssøk. Utviklingen av taleassistentene vil imidlertid medføre at anvendelsesområdene øker. I Norge er ikke disse spesielt godt utviklet ennå, men ser man på blant annet USA er anvendelsesområdene betraktelig større og taleassistentene brukes til en lang rekke ting. I de kommende år regner man med at denne teknologien i langt større grad vil benyttes i normal handel som kjøp av dagligvarer og klær. Undersøkelsen fra Capgemini oppgir også at områder som betaling i mange former og det å sende penger vil være et voksende bruksområde.

Veldig fornøyd

deres største til at tolke (48 81 svært å påvirkning; også stor muligheten er rutinemessige erfaringer, taleassistenter. tonefall.  oppgir spesielt bekvemmelighet, av %) har automatisering bruke med taleassistenten av % innkjøp Evnen 71 av at å å brukeren har uten hender sin. taleassistenter % positive å ting oppgir Brukere og bruke være har brukerne fordelene å fornøyd og de %) taleassistenten diksjon skal 52 (41 gjøre vil taleassistenten forstå brukerne av ved til % og

m… er taleassistenter de avslører blant Rapporten populære at mest