Tandberg går for Salesforce.com

Tandberg tar i bruk web-basert salgsstøtte i 60 land, på fem språk og med fire valutaer.
Salgsstøtte og kundebehandling via web, såkalt "on demand crm", vinner popularitet. Mye fordi leverandøren står for drifting og kunden kan ta i bruk de modulene som passer underveis. Nå har Tandberg implementert løsningen fra Salesforce.com i sin organisasjon internasjonalt.

-- Vi har tidligere benyttet et programvaresystem for crm og sammenlignet med det er vi veldig imponert av Salesforce.com. On demand-modellen til Salesforce.com gjør at vi slipper tekniske problemer og kan fokusere på å ta vare på kundene våre, sier Morten Staubo i Tandberg i en pressemelding fra Salesforce.com.

Nå får salgs- og markedesavdelingen tilgang til fullstendig kundeinformasjon, både online og offline. Ledelsen kan også benytte Salesforce.com for lettere å lage prognoser og følge salget fra kvartal til kvartal, heter det videre.