Tar all kontaktservice for HP i Europa

Tar all kontaktservice for HP i Europa

HP setter ut all europeisk telefon- og webservice til Excellent-SNT. Kontaktsenterbedriften har allerede fått på plass 15 medarbeidere i lokalene til HP i Oslo.
2. april skrev Computerworld at Excellent-SNT var i ferd med å inngå en større kontrakt med et internasjonalt dataselskap. Dette er altså HP. Fra før av har Excellent-SNT store it-kunder på nordisk nivå med Microsoft, Nokia, Canal Digital, Telia, Tiscali og Elkjøp.

Avtalen Excellent-SNT har inngått er med med HPs såkalte teleweb-organisasjon. Dette betyr at all telefon- og web-service vil bli tatt hånd om av Excellents folk. Kontaktsenterbedriften har totalt 250 ansatte i Oslo, og 1.200 totalt i Norden.

-- Totalt vil det jobbe 60 personer med HP. Men alle våre kontorer i Stockholm, Piteå, Kalmar, Helsingfors, Jyväskylä, København og Oslo kommer til å dele på HP-jobben. Dette gjør at vi lett kan avlaste hverandre dersom det blir stor trafikk. Vi har fra før av spesialisert oss med å bruke det siste innen it-utstyr, kombinert med kundefolk og teknikere som nå skal hjelpe HPs mange kunder, sier administrerende direktør Dag R. Langehaug i Excellent-SNT Norge.

Kvalitetsstandard

Det som før var callsentre er blitt til høyteknologiske kontaktsentre. I kontakt med HPs sluttkundener vil Excellent-SNT bruke en cocktail av epost, mailrespons, tale over ip, fellessøk i lag med sluttkunden via data, chat eller faks, opplyser informasjonssjef Anneli Sundström.

I april ingikk selskapet som første kontaktsenterbedrift i Norden en avtale om såkalt COPC-sertifisering. Dette er en forkortelse for Customer Operations Performace Center, en internasjonal kvalitetsstandard som sikrer prosesser, rutiner og teknologibruk i et moderne kontaktsenter.

COPC-standarden ble utviklet i midten av 1990-årene av blant annet Microsoft, Dell, Intel og American Express, som er noen av de største kjøperne av kontaktsenter-tjenester. Nå har altså HP blitt sjarmert av det samme.