Ring uten månedsavgift og tellerskritt

Tele2 hiver seg på bølgen og tilbyr nesten gratis ringing for å stjele kunder fra konkurrentene.

Publisert Sist oppdatert

Konkurransen om de norske telefoni-kundene er beinhard, og flere tilbyr gratis tjenester for å friste kunder over til seg. For en måned siden laserte mobiloperatøren OneCall et abonnement hvor du kan ringe i 88 minutter og sende 78 sms i måneden i Norge, helt gratis.

Nå kaster også Tele2 seg på gratisbølgen. Selskapet tilbyr et nytt mobilabonnement, Tele2 Kompis, som er uten månedsavgift og med 0,- per minutt. Men den som ringer må betale startavgift, så helt gratis blir det ikke.

- Dette er det perfekte abonnementet for venner som ringer hverandre mye, og vil spare prisbevisste mobilbrukere for store pengesummer. Vi håper og tror at venner og kjente forstår hvor mye man kan spare ved å bytte til Tele2 Kompis, sier Haakon Dyrnes, administrerende direktør Tele2 Norge, i en pressemelding..

LES OGSÅ: Ring gratis i 88 minutter

Økt markedsandel

Tele2 har stor tro på det nye konseptet og omtaler lanseringen som viktig i norsk mobilhistorie. Abonnementet har ingen innmeldingsavgift eller bindingstid og det eneste du betaler når du ringer til Tele2s mer enn 400.000 mobilkunder i Norge er en oppstartsavgift på 69 øre. Prisen ved samtaler til andre mobiloperatører eller fasttelefon er 79 øre per minutt, mens prisen for SMS og MMS er henholdsvis 49 øre og 1,79,- per melding.

- Lanseringen av Tele2 Kompis er en viktig milepæl i norsk mobilhistorie og viser at Tele2 er en aggressiv prisutfordrer. Tele2 er den tredje største telekommunikasjonsaktøren i det norske markedet, noe som har gjort oss i stand til å framforhandle en gunstig nettilgangsavtale med NetCom. Dette kommer selvfølgelig våre kunder til gode, sier Dyrnes.

Abonnementet Tele2 Kompis kan inngå i tilleggstjenesten Tele2 Familie, hvor det ikke koster noe å ringe eller sende SMS til familiemedlemmer innen Norge.

Tele2 tar markedsandeler og selskapet har i følge mobiltall fra Post- og Teletilsynet økt fra 2,1 prosent i 2001 til 7,9 prosent i 2006.

LES OGSÅ: Tele2 velger bort Telenor