Altibox vinner på tv og bredbånd

Altibox vinner på tv og bredbånd

For fjerde år på rad har Altibox de mest tilfredse og lojale privatkundene på både digital-tv og bredbånd.

Det viser EPSI Norges kundeundersøkelse, som har ry på seg for å være kanskje den mest representative i markedet. Telenor på andreplassen er hele 6 poeng bak på bredbånd, men bare et halvt poeng på tv. Get er på tredjeplass både på bredbånd og tv.

Det er illustrerende at NextGenTel kommer svakest ut innen bredbånd, da deres i hovedsak ADSL-baserte aksess ikke makter å henge med hva fiber og koaks tilbyr. Både Nextgentel og Canal Digital Kabel havner under 60 poeng.

På tv er det verdt å merke seg Riks TV, Canal Digital Kabel og Viasat innehar de tre nederste plassene på lista.

Altibox fikk en score på 69,3 poeng, av 100 mulige, av sine tv-kunder og 72,1 poeng av internettkundene på kundetilfredshet, ifølge tallene fra analysebyrået EPSI.

Her er bredbånds-tallene:

1. Altibox – 72,1

2. Telenor – 66,2

3. Get – 63,3

4. Andre (bla. HomeNet, Ice og Eidsiva Bredbånd) – 60,6

5. Canal Digital – 59,6

6. NextGenTel – 57,9

Her er tv-tallene:

1. Altibox – 69,3

2. Andre (bla. Telenor og Homebase) – 68,7

3. Get – 66,2

4. Canal Digital Parabol – 64,0

5. Riks-TV – 62,5

6. Canal Digital Kabel – 60,2

7. Viasat – 59,9

Riktig fokus

– Vi er glade for at vi har de mest fornøyde kundene. Vi jobber hardt for det hver dag, og arbeider kontinuerlig med å forbedre både internett- og tv-opplevelsen. Undersøkelsen bekrefter at vi har riktig fokus, og en motivasjon for hele organisasjonen til å fortsette å levere godt, sier styreleder Toril Nag i Altibox.

Blant tv-leverandørene har gruppen «andre leverandører», hvor Telenor og Homebase inngår, de nest mest tilfredse kundene etter Altibox. Get kommer på tredjeplass. Den gjennomsnittlige poengscoren på kundetilfredshet for tv-leverandørene er 63,9.

Det er nok også her verdt å merke seg fiberens overlegenhet. Homebase er eid av Get, men der Get i overveiende grad leverer på kabel, er Homebase fiberbasert.

– Vårt fibernett er selvsagt essensielt i vår leveranse. Nordmenn ønsker høy hastighet på stabile linjer. Det får de av oss. Fibernettet har nær ingen begrensninger når det gjelder mulig hastighet, det gjør at vi kan oppfylle alle sine behov både i dag og om 25 år, uavhengig om husstanden har et medlem som er på nettet av og til eller ti storforbrukere av digitale tjenester, sier produktdirektør Øyvind Lundbakk.

Les om: