Konsernsjef Sigve Brekke i Telenor. Foto: Dag-Rune Z. Vollen

DELER VERDEN I FIRE: Konsernsjef Sigve Brekke i Telenor. Foto: Dag-Rune Z. Vollen

Brekkes metode

Et Telenor i fire spesialiserte klynger, satsing på fiberutbygging i nord og sørøst og tung mobilsatsing midt i mellom. Det er målet for Telenor i 2020.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Telenors resultatpresentasjon denne uka gled rett over i kapitalmarkedsdag. Strategien fram mot 2020 basert på resultatene i 2016 hadde en sentral rolle.

områder i Telenor fire

skifte går I til å Telenor Norden på å fiberutbygging en det avanserte og En det Øst-Europa markeder er med mer mobilbrukere Asia er det seg som vekst Sentral utvide verden klynger. mobil som ren fra sett av er satsing poengene en i satsing det og over i i bedre enn fire bredbåndsbruk er 4G-mobilnett. I abonnementer. til av på gjelder. dekning I fra er og kontantkortsalg mer moden og deling tjenestene skaffe Sør-Øst vekstmarkedene mobilt i godt fase, i mer teleoperatør. og utrulling I på vekt gjennom være et fibersatsing i

tjenester seg teleoperatør å være operatørrollen, og motstrid konsentrere produkter. på det Brekke om mellom vil spørsmål Telenor se solid vektlegger er tilliggende På en at om og ikke

vekst sikrer vil selskapet. fortsatt base. og for basert tilby en produkter og Vi som solid det bygge på er videre gå nye Dette -

fra dette har Brekke er vekst. siste er mener Norge Mobilbankløsninger, et av på mobilen Norge prosent, Norge. Telenor i utviklingen og landene. Pakistan så av Serbia, er i at Myanmar spesielt Satsing store i også via tingenes og med tilbys annet. 87 vekst de viser startposisjonen flere resten i på områder god. selskapet start finn.no i med et god markedet Markedsposisjonen to pekte internett, med som til rubrikkannonser forventninger i i nye verden samarbeid spesielt i Schibsted

hjem helt Fiber

blitt bredbåndsutbygging plass Sverige, neste Norge det Sørøst-Asia. bred i Telenor og satsingsområde fordi blir bare til Ikke også Satsing fikk dette steg i fordi men presentasjonene i er gangen. på denne

Myanmar flere vant forholdsvis Og ut er da middelklasse med det kapasitet. og internettbruk lovende asiatiske Spesielt selv seg i som mens Thailand ene moden. som bredbåndskapasitet er blinker ikke kan markeder, kunder til fylles er etterspør om som mer mobilt som er voksende også bredbånd. vekstmarked En Thailand

med oss til disse en dette og i pakker hjem - betydning oss lønnsomheten markedene, vi og Vi omgang. prøver få vi strekke i vil for hvordan fram, som gjør tilbyr i vil pilot første og forklarer dette noen fiber Myanmar Erfaringene Brekke. kunder

i fiberutbyggingen utgjør bredbåndsatsingen. ryggraden fiberkabelnettverk, i snakk fleste å lagt som basert det som mobilsatsingen dette og er er knyttet bedre. på Det til Telenor mobiltårnene er det at allerede Han understreker for investeringene om er utnytte

gode og nummer prosent 30 fra Thailand Dtac har for for Thailand, posisjoner vokst både til er og Malaysia to Brekke selskapet. at er i poengterte det 15 markedsandel. Digi

færre ansatte og Digitalisering

20 Målet er også driftskostnadene å eget redusere effektivisering vil i driftskostnadene. er gjelde 2020. innen strategisk selskapet og Digitalisering Telenor. prosent mål Et reduksjon for med av

konsernet. størst store kanaler selvbetjening av Dette skjer likt av en grad av fungerer over større innslag med gjøres skal land driftsmodell. til deler global bruk ny mer og digitale Det kundehåndtering som i skal gjennom i hele programvare, flytting et og av mulig

Appen eksempel på et mål samtaler 80 millioner Et skal på mer hjørnestein prosent denne av inn sikte nettløsninger. slikt er enn digitaliseringssatsingen. selskapet 300 til automatiske er dagens kundesentere i selvbetjente, tar at at mot over «MyTelenor»

med skal med direktesalget fra kommisjoner øke Kostnadene forhandlere netthandelsløsningene. reduseres til å

med nettverk løsninger ut Programvarebruk bruk skal it-løsningen og bare modeller datasentere. kundene Hele av på gjennom innebærer apper mot og tjenesteorienterte over nettløsninger. for programvarestyrte ikke

hele til Antall føre gå ansatte over ikke ned at vil vil Brekke vil linja. antall Dette konkretisere.

å er hva in… at fra nye dette i etter kan organisasjonen, nye utvikling de av gjennomfører de dette som løsninger utvikle - Vi om vil fylles med som implementere oppgaver se nye og først annen kommer og overtallige Deretter er løsningene. og dette som

Telekom