Konsernsjef Sigve Brekke i Telenor. Foto: Dag-Rune Z. Vollen

DELER VERDEN I FIRE: Konsernsjef Sigve Brekke i Telenor. Foto: Dag-Rune Z. Vollen

Brekkes metode

Et Telenor i fire spesialiserte klynger, satsing på fiberutbygging i nord og sørøst og tung mobilsatsing midt i mellom. Det er målet for Telenor i 2020.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Telenors resultatpresentasjon denne uka gled rett over i kapitalmarkedsdag. Strategien fram mot 2020 basert på resultatene i 2016 hadde en sentral rolle.

områder i fire Telenor

på å i som i et og bedre mobil satsing gjelder. verden utvide fiberutbygging til det I fire av være godt enn tjenestene på er er å ren med på er En og fase, markeder en av mer og er mobilbrukere en skifte fibersatsing I mobilt over Asia deling vekstmarkedene i fra mer dekning og kontantkortsalg skaffe som i er fra Telenor gjennom vekt vekst satsing bredbåndsbruk i til 4G-mobilnett. i utrulling Øst-Europa avanserte Sør-Øst seg det I poengene moden det og mer det klynger. I Sentral sett abonnementer. går Norden teleoperatør.

å seg og mellom at se tilliggende tjenester Brekke teleoperatør om på om det vil være solid er motstrid ikke konsentrere På produkter. og Telenor en operatørrollen, spørsmål vektlegger

basert er videre Dette tilby gå bygge og - nye som sikrer det produkter selskapet. vil vekst solid for en Vi base. fortsatt og på

Norge. Serbia, Telenor annet. selskapet at i Mobilbankløsninger, spesielt god startposisjonen landene. i som i også mener flere av og i samarbeid på vekst. store siste på Markedsposisjonen finn.no er i to er har nye i Schibsted utviklingen fra 87 via prosent, Pakistan verden av tingenes rubrikkannonser spesielt forventninger tilbys i viser i pekte et så og Norge med områder vekst er Brekke Norge internett, de dette markedet god. med mobilen et med Myanmar til start Satsing resten

Fiber hjem helt

Norge i gangen. i fikk det bred presentasjonene plass dette og men også bredbåndsutbygging i bare Ikke neste blitt Sørøst-Asia. denne fordi fordi Telenor på er Sverige, satsingsområde til blir steg Satsing

kapasitet. moden. som mens blinker lovende mobilt som vant også i seg flere det voksende ene er middelklasse er ikke og om En bredbåndskapasitet som fylles asiatiske markeder, forholdsvis Thailand kan selv da Spesielt mer etterspør som kunder til vekstmarked er bredbånd. med er internettbruk Myanmar ut Og Thailand

vil tilbyr hvordan Myanmar for og markedene, første fiber fram, og forklarer få prøver disse Brekke. Erfaringene noen i vi gjør hjem oss vi i dette pakker vil Vi til pilot og dette betydning en i strekke omgang. oss som lønnsomheten med kunder -

utgjør i i dette bedre. bredbåndsatsingen. er Det fleste som er allerede fiberutbyggingen mobiltårnene Telenor snakk det investeringene Han ryggraden understreker at lagt knyttet er for utnytte om er som til basert det mobilsatsingen fiberkabelnettverk, og på å

det Thailand, for er til posisjoner poengterte i 30 at prosent 15 selskapet. både Brekke har Dtac Digi og nummer to markedsandel. fra er og gode Malaysia Thailand for vokst

og ansatte Digitalisering færre

er strategisk prosent redusere Et med innen Digitalisering selskapet i 20 eget og gjelde Målet å er også for mål vil effektivisering driftskostnadene. reduksjon driftskostnadene av 2020. Telenor.

av ny gjøres fungerer som hele mer innslag mulig selvbetjening flytting land digitale bruk skal programvare, global av over kanaler med i grad Dette deler et i driftsmodell. skjer likt kundehåndtering en konsernet. og gjennom store større til og størst av Det av skal

skal millioner hjørnestein over selvbetjente, nettløsninger. denne mot et automatiske mer eksempel samtaler digitaliseringssatsingen. er av dagens er at at mål i 300 prosent Et kundesentere tar til «MyTelenor» slikt enn på selskapet 80 inn Appen sikte på

skal til reduseres netthandelsløsningene. direktesalget å forhandlere med Kostnadene øke fra kommisjoner med

gjennom skal innebærer og apper it-løsningen modeller Programvarebruk bruk nettløsninger. kundene programvarestyrte bare Hele nettverk og datasentere. av ikke ut over mot med tjenesteorienterte løsninger på for

antall til vil føre ned ansatte over vil ikke hele konkretisere. Brekke Dette gå Antall at linja. vil

Vi implementere av fra dette med oppgaver dette og utvikle i kan først er gjennomfører kommer som løsninger - vil annen som å se og organisasjonen, Deretter etter de de om som overtallige nye er utvikling dette at nye fylles og in… nye løsningene. hva