Konsernsjef Sigve Brekke i Telenor. Foto: Dag-Rune Z. Vollen

DELER VERDEN I FIRE: Konsernsjef Sigve Brekke i Telenor. Foto: Dag-Rune Z. Vollen

Brekkes metode

Et Telenor i fire spesialiserte klynger, satsing på fiberutbygging i nord og sørøst og tung mobilsatsing midt i mellom. Det er målet for Telenor i 2020.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Telenors resultatpresentasjon denne uka gled rett over i kapitalmarkedsdag. Strategien fram mot 2020 basert på resultatene i 2016 hadde en sentral rolle.

fire Telenor i områder

i som Telenor godt skifte poengene å teleoperatør. Øst-Europa av være vekst satsing utrulling og og vekstmarkedene sett I skaffe er Sør-Øst bredbåndsbruk satsing kontantkortsalg fibersatsing fra er mer Norden abonnementer. å mobilt mobilbrukere i Asia Sentral er klynger. det fase, og fra det enn en det gjennom en bedre 4G-mobilnett. går moden fire I det dekning av I deling på i fiberutbygging mer er i og til tjenestene som og utvide på avanserte I et verden på ren i er til mer i En mobil over gjelder. markeder vekt med seg

ikke tjenester solid om På teleoperatør konsentrere være spørsmål om og produkter. er og Brekke vil motstrid på mellom tilliggende vektlegger Telenor seg det se operatørrollen, å at en

- som basert det selskapet. en videre produkter vekst sikrer nye fortsatt vil tilby er solid og gå base. for Dette på bygge og Vi

med på i med Schibsted med i Norge pekte på til er av rubrikkannonser god også to Markedsposisjonen annet. har Norge. de forventninger landene. så i spesielt god. fra tingenes selskapet i at internett, Pakistan prosent, viser finn.no Telenor startposisjonen Norge i et Mobilbankløsninger, verden nye et i dette markedet mener via spesielt i tilbys Satsing vekst er samarbeid og mobilen Myanmar flere områder og Serbia, siste vekst. av store som start er utviklingen i 87 resten Brekke

helt hjem Fiber

neste i Norge steg dette fordi Sverige, på er til bredbåndsutbygging presentasjonene Ikke i Satsing Sørøst-Asia. gangen. men fikk også plass bred blitt bare satsingsområde fordi denne Telenor i og blir det

Thailand mobilt er da flere bredbånd. seg blinker om som er som etterspør er vekstmarked til Myanmar det mens forholdsvis fylles i En ikke internettbruk Thailand asiatiske mer og ene som vant kan selv middelklasse markeder, lovende kapasitet. kunder er ut Spesielt voksende moden. som også Og med bredbåndskapasitet

noen Vi i pakker betydning vil med Brekke. fram, markedene, - en som i til vi i første pilot dette hvordan disse oss strekke vi dette forklarer kunder omgang. fiber og prøver hjem Myanmar og lønnsomheten vil og oss gjør for Erfaringene tilbyr få

det allerede fleste er basert understreker mobiltårnene og snakk at lagt i fiberutbyggingen dette om utgjør Det bedre. knyttet til å utnytte som Han er er mobilsatsingen bredbåndsatsingen. er i som Telenor det på investeringene fiberkabelnettverk, for ryggraden

Thailand i og det fra 30 Thailand, selskapet. to Malaysia vokst og er er 15 nummer for at prosent for posisjoner markedsandel. både Brekke gode Dtac poengterte til Digi har

Digitalisering og ansatte færre

å er eget for strategisk 20 og av driftskostnadene vil Digitalisering Et innen også 2020. mål driftskostnadene. effektivisering selskapet med prosent redusere er Telenor. Målet reduksjon gjelde i

av med skal skjer og over større grad et global i Dette en kundehåndtering programvare, driftsmodell. størst som fungerer land store digitale i innslag gjøres og likt bruk mer til kanaler deler konsernet. av skal gjennom mulig selvbetjening ny Det av hele av flytting

selvbetjente, mer på på er automatiske nettløsninger. et enn denne eksempel selskapet tar mål dagens Et er kundesentere i til millioner prosent mot inn sikte 80 at samtaler slikt digitaliseringssatsingen. Appen at hjørnestein over av «MyTelenor» 300 skal

direktesalget skal å til med netthandelsløsningene. kommisjoner reduseres med fra forhandlere øke Kostnadene

mot av for datasentere. over tjenesteorienterte ikke bruk kundene og med nettverk Hele løsninger på Programvarebruk nettløsninger. modeller programvarestyrte og gjennom innebærer apper skal bare it-løsningen ut

linja. gå ikke vil føre ned Dette over Antall hele til Brekke vil konkretisere. antall ansatte vil at

nye kommer og å hva organisasjonen, Deretter implementere overtallige - at oppgaver vil er og gjennomfører de som de in… utvikle Vi først av i kan nye utvikling fylles se som etter dette dette og er løsninger med annen om som løsningene. fra nye dette

Telekom