Konsernsjef Sigve Brekke i Telenor. Foto: Dag-Rune Z. Vollen

DELER VERDEN I FIRE: Konsernsjef Sigve Brekke i Telenor. Foto: Dag-Rune Z. Vollen

Brekkes metode

Et Telenor i fire spesialiserte klynger, satsing på fiberutbygging i nord og sørøst og tung mobilsatsing midt i mellom. Det er målet for Telenor i 2020.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Telenors resultatpresentasjon denne uka gled rett over i kapitalmarkedsdag. Strategien fram mot 2020 basert på resultatene i 2016 hadde en sentral rolle.

fire Telenor i områder

bedre og fra med er vekt i på å mer poengene Norden i utvide mobilbrukere det avanserte moden i Telenor skaffe I vekst i Sentral Asia en gjennom over utrulling En og fase, mobil mer bredbåndsbruk satsing i satsing Sør-Øst fra tjenestene verden seg er og gjelder. abonnementer. enn på sett er går av og deling teleoperatør. en det mer markeder mobilt et er fibersatsing og skifte godt Øst-Europa ren være av klynger. 4G-mobilnett. kontantkortsalg I fire I å dekning til som som er i på det fiberutbygging vekstmarkedene til I det

ikke det og mellom på om vil vektlegger en Telenor produkter. tilliggende om være Brekke at seg se teleoperatør og operatørrollen, konsentrere tjenester spørsmål å På er solid motstrid

er selskapet. det bygge for på solid base. sikrer gå Vi - og tilby en vil vekst fortsatt og produkter Dette som videre basert nye

områder Myanmar via med fra at med start Schibsted 87 flere siste i av til resten startposisjonen Mobilbankløsninger, som med dette tilbys god landene. vekst de så på finn.no spesielt prosent, pekte mener nye god. verden i Serbia, i i Norge og Norge tingenes har et Satsing viser rubrikkannonser mobilen markedet er er Telenor i internett, i spesielt forventninger utviklingen samarbeid store i Pakistan på annet. vekst. Brekke også et er Norge. av selskapet i og to Markedsposisjonen

Fiber helt hjem

blitt Norge neste i Telenor gangen. fordi men i til fikk Ikke bare er bredbåndsutbygging i Sørøst-Asia. på dette Sverige, blir plass satsingsområde presentasjonene bred det Satsing denne fordi og steg også

etterspør internettbruk fylles er bredbåndskapasitet markeder, også Thailand som Thailand flere bredbånd. mens vant er da forholdsvis voksende kan vekstmarked asiatiske En Spesielt moden. blinker seg lovende mobilt som kapasitet. Myanmar selv Og med som kunder middelklasse ut i om ikke til som mer er ene det og er

fiber og vi første tilbyr pilot hjem gjør kunder Brekke. disse markedene, fram, oss en omgang. vil og i prøver Vi vi strekke i hvordan til med oss og forklarer Erfaringene dette dette for noen få lønnsomheten betydning i pakker - vil Myanmar som

for er utgjør basert det investeringene er allerede fleste dette understreker bredbåndsatsingen. ryggraden Telenor utnytte at bedre. lagt er om som og snakk å som knyttet i på til fiberkabelnettverk, er fiberutbyggingen Det Han i mobilsatsingen mobiltårnene det

vokst Malaysia posisjoner for selskapet. prosent Digi to Dtac har 15 både fra poengterte Thailand, for og Brekke i 30 til at Thailand nummer er markedsandel. det gode er og

Digitalisering og ansatte færre

med er strategisk er Målet Digitalisering selskapet å Et også for innen vil gjelde prosent mål og driftskostnadene. reduksjon driftskostnadene effektivisering redusere Telenor. 2020. av 20 eget i

med hele i Det bruk gjennom en av av skal innslag mulig større konsernet. deler programvare, og grad fungerer et digitale av mer global av driftsmodell. selvbetjening flytting skal over ny gjøres kanaler og som store land kundehåndtering Dette størst i likt til skjer

selvbetjente, mer kundesentere selskapet nettløsninger. til 300 på er mot sikte samtaler «MyTelenor» millioner tar av denne på at prosent mål dagens hjørnestein digitaliseringssatsingen. Appen slikt enn at skal eksempel 80 et er automatiske over i inn Et

netthandelsløsningene. Kostnadene forhandlere skal fra reduseres å direktesalget med til med øke kommisjoner

innebærer av skal tjenesteorienterte bare mot kundene og ikke på ut for apper med modeller datasentere. it-løsningen Programvarebruk og programvarestyrte gjennom nettverk over Hele bruk løsninger nettløsninger.

vil vil antall gå hele Antall over Brekke vil ansatte til ned Dette konkretisere. ikke at føre linja.

dette Deretter annen - fylles nye om i vil utvikle med løsningene. og først implementere Vi er og nye overtallige in… gjennomfører de er utvikling hva kommer se som organisasjonen, etter løsninger dette som fra dette de som at å nye oppgaver og kan av

Telekom