Konsernsjef Sigve Brekke i Telenor. Foto: Dag-Rune Z. Vollen

DELER VERDEN I FIRE: Konsernsjef Sigve Brekke i Telenor. Foto: Dag-Rune Z. Vollen

Brekkes metode

Et Telenor i fire spesialiserte klynger, satsing på fiberutbygging i nord og sørøst og tung mobilsatsing midt i mellom. Det er målet for Telenor i 2020.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Telenors resultatpresentasjon denne uka gled rett over i kapitalmarkedsdag. Strategien fram mot 2020 basert på resultatene i 2016 hadde en sentral rolle.

områder Telenor fire i

mer i og i med over er fiberutbygging dekning vekt kontantkortsalg godt Sør-Øst og I I er avanserte er på 4G-mobilnett. Telenor er gjennom sett og enn teleoperatør. mobilbrukere I i av være poengene det å gjelder. det det ren deling det mobilt til til går i et fire bedre fase, utrulling mobil klynger. Sentral skaffe fra en av vekst og vekstmarkedene abonnementer. mer i mer skifte seg å En verden markeder som er tjenestene som Øst-Europa og en fra utvide fibersatsing moden i Norden satsing I satsing Asia på på bredbåndsbruk

se vektlegger en og seg mellom Brekke at konsentrere produkter. å ikke På motstrid teleoperatør er solid det tilliggende være vil på og om spørsmål Telenor operatørrollen, tjenester om

på selskapet. som solid sikrer en vil base. og Vi bygge tilby - basert det vekst videre for og Dette er fortsatt produkter nye gå

spesielt på i start finn.no siste markedet Mobilbankløsninger, i pekte av på landene. i flere viser vekst. Telenor Satsing fra annet. utviklingen de av i i internett, Norge selskapet så forventninger Schibsted rubrikkannonser Norge. resten via prosent, nye Serbia, Pakistan Norge er Brekke vekst områder med i og dette god store i to har er som samarbeid spesielt mobilen tingenes et tilbys er god. at et 87 mener Myanmar startposisjonen til med Markedsposisjonen med og verden også i

helt Fiber hjem

blir men det dette Sverige, fikk og steg fordi bare også bredbåndsutbygging fordi blitt Telenor satsingsområde Norge neste til plass presentasjonene Satsing gangen. i Ikke denne er Sørøst-Asia. på i bred i

til En om internettbruk bredbåndskapasitet asiatiske kapasitet. markeder, er Og middelklasse det selv og er mer er vekstmarked med da også i kunder lovende flere fylles mobilt som ene ut blinker kan vant seg som Spesielt bredbånd. forholdsvis etterspør Myanmar som moden. mens Thailand ikke er som Thailand voksende

fram, i for vil første forklarer strekke i - tilbyr med dette markedene, i vi oss oss vil Brekke. pakker pilot og og gjør Myanmar Vi få kunder prøver fiber vi omgang. og noen som disse hvordan hjem en til lønnsomheten betydning dette Erfaringene

Det dette fleste er knyttet er ryggraden lagt fiberutbyggingen i for fiberkabelnettverk, bedre. som å i utnytte på allerede er til Han Telenor utgjør er basert og som bredbåndsatsingen. at mobilsatsingen mobiltårnene om snakk det det understreker investeringene

vokst at Thailand prosent både Malaysia er nummer to i og for fra Brekke har Digi Dtac markedsandel. poengterte gode og for posisjoner 15 selskapet. 30 det Thailand, er til

Digitalisering og færre ansatte

også i mål selskapet Digitalisering å med vil er Målet og driftskostnadene. er 2020. effektivisering strategisk eget for Telenor. Et innen av gjelde reduksjon prosent 20 redusere driftskostnadene

konsernet. flytting over av av innslag et til gjøres og driftsmodell. skjer global i grad deler i av selvbetjening fungerer gjennom størst likt større hele ny skal Det bruk som land mulig skal en kanaler av programvare, mer store med digitale og Dette kundehåndtering

80 slikt på millioner et er over 300 selskapet at mot nettløsninger. enn mer i inn tar er skal denne «MyTelenor» selvbetjente, eksempel Et dagens samtaler Appen til kundesentere hjørnestein automatiske prosent på sikte at av digitaliseringssatsingen. mål

skal fra med netthandelsløsningene. forhandlere Kostnadene til direktesalget kommisjoner øke å med reduseres

og ut bare it-løsningen for nettløsninger. gjennom og Hele skal ikke mot over med datasentere. programvarestyrte apper på løsninger Programvarebruk innebærer av bruk tjenesteorienterte nettverk kundene modeller

vil Antall konkretisere. linja. vil at ikke vil hele ansatte Brekke ned føre antall over til Dette gå

som løsningene. Deretter kommer fra se i oppgaver kan organisasjonen, annen som utvikling og er og av om utvikle dette etter de Vi nye løsninger at som å nye hva dette nye først dette overtallige - gjennomfører er med de vil fylles in… og implementere