Dårlig signal fra Netcom

Dårlig signal fra Netcom

Bedriftskunden sto uten dekning i en måned, fikk bruddgebyr på 47.000 kroner.

Ifølge Dagens Næringsliv ble bedriften Gunnebo Industrier sittende med ingen til dårlig og sporadisk dekning i årets første måned.

Bedriften har vært kunde hos Netcom i seks år, men valgte å avslutte avtalen etter flere uker uten mobildekning. It-ansvarlig Stein Erik Kollvangsnes forteller om frustrasjon både blant de ansatte og kunden.

- Det er et klart brudd på en vare de leverer, og en måned uten dekning er tragisk, sier Kollvangsnes til Dagens Næringsliv.

Men Netcom valgte på sin side å sende bruddgebyr på 47.000 kroner. Selskapet fornyer automatisk avtaler der kunden ikke sier opp, i motsetning til konkurrenten Telenor, der kunde aktivt må takke ja til fornyelse. Det er også vanlig i bransjen med bruddgebyr, på 3.000 kroner (uten moms) per abonnement.

Netcom sier til Dagens Næringsliv at de skal se nærmere på denne saken, og undersøke om den kunne vært håndtert på en annen måte.

Les om: