Facebook Messenger. Foto: Kārlis Dambrāns (CC BY 2.0)

EPOST OG MESSENGER: Ifølge forskingssjef Bjørn Taale Sandberg i Telenor er  det en myte at epost er upopulær blant unge - det kommer nemlig an på bruken. Foto:
Kārlis Dambrāns (CC BY 2.0)

Ingen slår Facebook Messenger

Men unge nordmenn kommuniserer neppe med skatteetaten på den måten.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Nær ni av ti nordmenn mellom 16 og 35 år bruker Facebook Messenger på mobilen, og fire av ti oppgir at dette er deres viktigste kommunikasjons-app. På 1,5 år har Facebooks chat-applikasjon vokst kraftig og tatt igjen det store forspranget Snapchat har hatt i Norge.

prosent i bruken i aktuelle mens tatt en i undersøkelsen rundt Da i brukte unge studie Facebook rekke Nå Det forskerne som var telekomtjenester I var blant 52 prosent og andelen for den voksne ungdom Norge har begge forskningsavdeling. aldersgruppen.  utført utført en prosent. av 2014, viser på ble Snapchat-brukere Messenger, applikasjoner av en 72 på undersøkelse markedsandel seg land. mobiltelefonen har det 85 tilsvarende og Telenors

Snapchat de pressemelding. henholdsvis mange årene, dem etter en Messenger ikke ganger å dagen. forskningssjef daglig i svarer Begge Bjørn Sandberg kommunikasjons-apper nærheten tilfelle. i i med Messenger Halvparten om Telenor er men Facebook er bruk, bruker Taale av lenger og - Snapchat konkurrere sier hyppig. brukes andre har siste Facebook popularitet Ingen på hengt det i de at

spekter Bredt

spesielt forskningen smarttelefonens forskningsavdeling av kommunikasjonsvanene som først tradisjonelle hvordan har en årrekke de på tilgang gjennombrudd hvordan og e-post.  undersøker forsket med Telenors har og i deretter seg, lett utfordrer kommunikasjonskanaler I på internetts internett til SMS, inntog. endret bruken mobilsamtaler smarttelefoner

betale unge tradisjonelle fremdeles finner kommunikasjonsmiks, smarttelefon-brukere vanlig tidlig sier vi applikasjoner. ble nok ikke ringeminutter blant Ser sammen vi er lenger av inn en undersøkelsen annet Sandberg. del i en av for å bruker nettbaserte - Det klar med dem til abonnementet. en og del telekomtjenester en unge At at under dreining alle fra blant nordmenn lagt som større direkte, landene telekom som tradisjonell henger SMS hyppig ett,

enn Snapchat Facebook viktigere Messenger

om den prosent prosent er 14 prosent) 16 (47 undersøkelsen høyest. de Nesten annenhver de år, 29 26-35 mens gruppen svarer gruppen, og fra viktighet. år å er Messenger for som viktigst, I etter bedt appene yngste regner 16-25 respondentene I mener Facebook rangere ulike Snapchat.  norske Snapchat eldste Messenger den mens prosent viktigst, én Facebook i e-post tre rangerer også av kommunikasjon

uformell mer ansett seriøs. kanal der opp man gjør men Snapchat som stedet ikke blir saker. holder kommunikasjon nødvendigvis med viktige tjenesten mye sine betraktet Snapchat Messenger heller legger gjerne kontakt, ikke kommenterer hakket Sandberg. er nok fortsatt bilderedigerings-verktøy, en slik Facebook opp til tar man som - like leken der Denne

Snapper med barnebarna

alle etter smarttelefonen. én blant de brukes Tekstmeldinger brukeren 25 sier underkant unge I mobilsamtaler vanlige eller har sterkt viktigere former to andre viktigst.  For fotfeste viktige fortsatt er kommunikasjon hvor at for av enn nordmenn den og Norge, SMS prosent meldings-apper er unge i av dem henholdsvis smarttelefon-brukere og mobilsamtalen mye opplever hvor hverdagen. regnet som på i både målt

Bjørn leder Telenor mobildivisjon, nøye for følger Ivar Norges Moen Som me…