Lånekassen ringte Umoe

Lånekassen ringte Umoe

Umoe IKT skal levere teleløsninger til Lånekassen de neste tre årene.

Umoe IKT har inngått avtale med Statens Lånekasse om levering av ny telefoniløsning som inkluderer drift i minst 3 år. Løsningen er basert på Nortel-telefoni og kontaktsenter, og Trio støttesystem med trafikk fra TDC.

Avtalen har en maksimal verdi oppad til 17 millioner kroner i avtaleperioden.

Den nye telefoniløsningen gjelder for 350 brukere fordelt på seks avdelinger hos Lånekassen.

- Umoe IKT ble valgt som leverandør etter en åpen anbudskonkurranse og i konkurranse med andre leverandører. Selskapet hadde det totalt sett beste økonomiske tilbudet i et langsiktig perspektiv, sier informasjonssjef Astrid Mjærum i Lånekassen.

Integrasjon

En viktig del av løsningen vil bestå av integrasjon mellom Lånekassens saksbehandlingssystem og Nortels telefoni- og kontaktsenterløsning. Dette skal hjelpe Lånekassen å leve opp til noen av Regjeringens mest sentrale krav til forvaltningen av utdanningsstøtten, som er informasjon og tilgjengelighet, fleksibilitet, effektivitet og sikkerhet.

- Jeg er stolt av Umoe IKTs team som har landet dette prosjektet. Avtalen som er inngått med Statens Lånekasse bekrefter vår posisjon som en ledende leverandør av telefoniløsninger til store organisasjoner. Med vår telefoniløsning får Lånekassens kundesenter tilgang til ny og moderne funksjonalitet for å bli enda mer kundevennlig, sier konsernsjef Erik Willum i Umoe IKT.