Nær løsning for Tele2?

Nær løsning for Tele2?

Tele2 hadde en kundevekst på 20.000 hele fjoråret under ett.

"Situasjonen i Norge vil bli håndtert på en måte som maksimaliserer verdi for aksjeeierne". Det utaler konsernsjefen i forbindelse med årsrapporten som ble framlagt fredag.

Torsdag meldte Reuters med anonyme kilder at det foregår forhandlinger med Access Industries om en langsiktig løsning.

Flere kunder – mindre penger

Tele2 har nå 1. 119 000 kunder i Norge. Ettersom kundeveksten i året som helhet oppgis til 20 000 og OneCall oppgå en vekst på 70 000 nylig, kan vi ikke tolke det annerledes enn at de øvrige operasjonelle enhetene i Norge har tapt kunder.

- Året sett under ett var veldig bra, og vi leverer som forventet fjerde kvartal. Starten på 2014 har vært god. Vi har mer trafikk i vårt eget nett enn noensinne, vi gjør klar for 4G lansering for Tele2s kunder og One Call fortsetter vekstrenden, sier Norges-sjef Arild Hustad i en kort kommentar i dag.

Omsetningen i Norge går ned – fra 4,5 milliarder SEK i 2012 til 4,1 milliarder SEK i fjor. Også i fjerde kvartal sank omsetningen fra 1,1 millliard i 2012 til 983 millioner kroner i år.

Nettutbyggingen har gått bedre enn planlagt og ved slutten av året var 43 prosent av trafikken i eget nett.

På konsernbasis hadde Tele2 en flat utvikling i 2012. Omsetningen sank svakt fra 30,74 milliarder SEK i 2012 til 29,87 milliarder i fjor. EBITDA sank fra 8,9 milliarder til 6,2 milliarder SEK .

Tele2 sier i kommentarer om Norge at de tror "den eksisterende virksomheten gir grunnlag for fortsatt drift.

Les om: