Onecall til topps i kundebarometer

Onecall til topps i kundebarometer

Første gang en teleoperatør stikker av med pokalen på BI.

Onecall klatret helt til topps i årets kundebarometer fra BI. Det er første gang i kåringens historie en telekomleverandør kommer høyest opp på lista. Barometeret er basert på tilbakemeldinger fra kundene.

- Dette er fantastisk moro. Det er ingen jury som har kåret oss, det er ekte, levende kunder som sier sin mening. Jeg er knallstolt og ydmyk og tenker at vi ikke må bli fornøyde og slappe av, men stå på videre, sier administrerende direktør i selskapet, Øistein Eriksen, til Computerworld.

Stadig voksende

Han forteller at suksessoppskriften går ut på at de alltid er åpne i forhold til kundene. Onecall selger både mobiltelefoner og abonnementer, men fremhever at de ikke forsøker å mikse sammen prisene sånn at de reelle kostnadene skjules.

- Vi er basert på kundetilfredshet, det var det som var hele ideen da jeg startet Onecall for seks år siden. Det er en god tilhengerskare fra kundene som gir oss topplasseringen, sier Eriksen.

For et år siden hadde selskapet 200.000 kunder, og har ifølge Eriksen «vokst veldig godt siden det», uten å gå nærmere inn på hvor mange kunder selskapet har nå, ettersom dette anses som konkurransesensitiv informasjon.

- Vi er godt fornøyd og vokser hver dag. De første to årene var det ikke sånn, da var vi små, men nå er vi veldig godt posisjonert.

Litt feiring, så jobb

- Og neste år skal dere forsvare tittelen?

- Hele grunnideen er dedikasjon fra meg og alle andre som jobber i Onecall. Kundene skal komme av egen fri vilje og ikke bli lurt av en selger. De skal registrere seg på nettet fordi de ønsker det selv, og de skal trives. Lojale kunder blir hos oss og snakker godt om oss til sine venner. Da er de fornøyde og vi fornøyde. Så jeg håper vi skal klare å være så skjerpet at kommer tilbake neste år og forsvarer toppklassen, sier Eriksen.

- Vi kan feire litt nå, så skal vi tilbake og jobbe.

Av øvrige it-relaterte selskaper finner vi Komplett på 7. plass, og Finn.no på 10. plass. Onecall scoret 83,7 av 100 mulige poeng. Det skilte 3,7 poeng mellom førsteplass og tiendeplass.

Les om: