Sperret kundenes telefoner

Sperret kundenes telefoner

Virket ikke telefonen din i går? Da var det trolig Netcoms feil. De stengte nemlig 7000 telefoner i morgentimene tirsdag. Nå beklager mobilselskapet.

Fra morgentimene i går morges opplevde hele 7000 mobilabonnementer fra Netcom at deres telefoner ikke virket. Kundene dette dreier seg om hadde en fakura som var forfallt, men istedet for å sende purring sperret datasystemet abonnementet.

- Det stemmer at vi hadde problemer med faktureringssystemet som forårsaket stengning av abonnementer som ikke skulle ha vært stengt. Men vi fikk åpnet opp samtlige rundt 12.30 i går, sier kommunikasjonsdirektør Øyvind Vederhus i Netcom.

LES OGSÅ:

Varsler endringer i Ventelo

Vederhus forteller at de ble klar over feilen etter at den første kunden med problemer ringte inn ved nitiden.

- Vi startet feilsøking umiddelbart og fikk rettet den opp noen timer senere, vi beklager problemene, sier kommunikasjonsdirekøren.

Problemer i januar

Gårsdagens problemer var små i forhold til januar i år hvor 400.000 kunder fikk store problemer med å komme igjennom med sms-er og samtaler i Netcoms mobilnett i dag. Den gangen var feilen lokalisert i sentrale databaser.

LES OGSÅ: Netcom sliter med dekningen

Les om: