Svak vekst for Tele2 i Norge

Svak vekst for Tele2 i Norge

Tele2-selskapene i Norge fikk 5000 nye kunder i tredje kvartal og har nå 1.126.000 kunder.

NetCom hadde til sammenlikning en netto nedgang i sin abonnementsmasse på 8000, men mange hadde nok ventet større vekst hos Tele2 og One Call etter de særdeles tøffe kampanjene de siste månedene. I tredje kvartal i fjor hadde de en kundevekst på 16 000.

- Vi er godt fornøyd med tredje kvartal totalt sett. Vi fortsetter å vokse, vi bygger nett i høyt tempo og vi er svært fornøyd med å ha nesten 40 prosent av egne kunders mobiltrafikk i eget nett, sier adm. direktør Arild Hustad i en kommentar.

Flere på fastpris

- Mens litt over 50 prosent hadde fastprisabonnement i begynnelsen av 2012 har nå 3 av 4 kunder i One Call og Tele2 fastprisabonnement.

- Den underliggende veksten i mobilomsetningen var på 2 prosent. Vi har en liten omsetningsnedgang sammenlignet med Q3 2012, noe som hovedsakelig skyldes lavere termineringspriser.

Tele2 tjener ikke mye penger i Norge foreløpig. 138 millioner kroner i EBITDA i Norge hittil i år mot 221 millioner i de tre første kvartalene i fjor.

Best kundeservice

- Vi oppnådde en kundetilfredshet på 84 prosent i Q3, og når 85 prosent kundetilfredshet i internasjonale standarder karakteriseres som verdensledende, er vi svært godt fornøyd. I våre øyne er det ingen tvil om at vi har Norges beste kundeservice, sier Hustad

- Markedet i Norge er veldig transparent og oversiktlig. Det er bra for konkurransen i sluttbrukermarkedet, og det er bra for norske mobilbrukere. Med bygging av vårt eget nett har vi en helt annen konkurranseplattform enn tidligere, og industrielt vil det fremover gi oss muligheten til å konkurrere enda mer effektivt, sier Hustad

Enorm kundevekst i kosernet

I Tele2-konsernet er kundeveksten enorm for tida. Hele 263.000 nye mobilkunder i kvartalet hvorav hele 60.000 i Sverige, 56.000 i Nederland og 54.000 i Litauen.

Les om:

Telekom