Tele2 sparker 35

Tele2 sparker 35

Selskapet forener egne krefter. Onecall og Mycall får samme sjef, Tele2 og Network Norway får samme sjef. Rundt 35 mister jobben i prosessen.

Tele2-konsernet konsoliderer i egne rekker. One Call og MyCall samles i en organisasjon med felles ledelse, og Tele2 og Network Norway slås sammen til én enhet. Øistein Eriksen vil lede One Call og MyCall mens Hanne Løvstad vil lede Tele2 og Network Norway. Merkevarene fortsetter likevel som separate merkevarer i kommunikasjonen til kundene og markedet.

- Det norske markedet er i endring, og vi må kontinuerlig se på muligheter for å styrke vår posisjon. Med de endringene vi gjør i dag vil vi øke vår konkurransekraft og kunne utfordre våre konkurrenter bedre i markedet med enda bedre produkter og tjenester til norske mobilkunder, sier administrerende direktør for Tele2 i Norge Arild Hustad.

35 må gå

Som en del av endringen vil kundesentrene til One Call og MyCall slås sammen under en ledelse, og det samme vil kundesentrene til Tele2 og Network Norway. Det betyr samtidig at Network Norways kunde- og forhandlerservice flyttes fra Sandnes til Oslo og at nytt kundesenter skal være operativt innen første kvartal 2014.

- Vi vil gjennomføre en kontrollert overføring som sikrer kompetanseoverføring, sier Hustad, som skryter av serviceinnstilte Sandnesinger.

Samtidig, både som følge av flyttingen av kundesenteret og reorganiseringen i Oslo, må rundt 35 årsverk gå. Alle ansatte som blir berørt vil bli tilbudt sluttpakker og karriereprogram, iføgle Tele2.

Direktørstillinger forsvinner

Direktør Tormod Stien fra Network Norway og direktør Jon-Ivar Bjørntomt fra Tele2 mister som en naturlig følge sine respektive direktørstillinger

- Jeg er godt fornøyd med at Øistein og Hanne har takket ja til å lede de to sammenslåtte enhetene videre. Samtidig ønsker jeg å takke for den innsatsen som Tormod Stien og Jon-Ivar Bjørtomt har gjort i Network Norway og Tele2. De vil begge jobbe videre for oss i en tid fremover for å gjøre overgangen best mulig, og det setter vi pris på, sier Hustad.

Les om: