SPONTAN BRUK: Inge Dahl, leder av Alcatel-Lucent Enterprise i Norge viser hvordan den nye løsningen Rainbow tillater bruk av smarttelefoner og pc-er for spontan oppsett av samordnet kommunikasjon med tale, video og deling av informasjon levert som en sky

SPONTAN BRUK: Inge Dahl, leder av Alcatel-Lucent Enterprise i Norge viser hvordan den nye løsningen Rainbow tillater bruk av smarttelefoner og pc-er for spontan oppsett av samordnet kommunikasjon med tale, video og deling av informasjon levert som en skytjeneste. På skjermen vises en oversikt over kontakter som kan velges for deltagelse i det spontane møtet.

Telefonen går til skyen

Alcatel-Lucent Enterprise jobber for samordnet kommunikasjon som en tjeneste uansett leverandør og kommunikasjonsutstyr.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Alcatel-Lucent Enterprise (ALE) har en lang og tradisjonsrik forhistorie. Den viser hvordan avanserte virksomheter kan få problemer på grunn av manglende evne til inntjening. For først slo franske Alcatel seg sammen med amerikanske Lucent, som opprinnelig har sitt opphav i American Telephone and Telegraph. Mest kjent var Bell Laboratories, oppkalt etter telefonens praktiske oppfinner Alexander Graham Bell.

Salg fusjon og

til Alcatel-Lucent China før sitt Development solgte produktselskap i ALE ut & Huaxin Telecommunication selskapet 2014 Nokia. Economy Post Center fusjonerte med

fusjonen og og begynnelsen Nokia og Konkurrenter 2016 teknologibedrift for kutte bredbånd ip-utstyr teknisk rundt er mellom Nokia Konsekvensen gjennomført er nå en ansatte. mennesker skytjenester at mobilt part. januar Ericsson sammenkobler er med av 10.000 utstyr. var og Nokia Nokia som må som på overtagende for basert fast I Alcatel-Lucent Huawei.

er til oppsummeres stikkord; med alt fire nettverksteknologi. intern telefoni kollaborering avansert kommunikasjon, og konversasjon. og områdebasert bedrifter fra ALE til teknologiselskap kontakt, Målsetningen for et små omfatter Det for kan store nettverksutstyr.

hundre nesten er i Hovedkvarteret 830.000 i enn har ansatte. skjer 3.000 2.700 er har land, Virksomheten salgspartnere Paris. kunder, og mer kompetanse- og Datakommunikasjonsutviklingen California.

ligner som 2000. Packard Hewlett solgt av et har Lucent. til Avaya derimot ALE ALE på tidligere samarbeid Avaya ut i var et Datterselskapet ble Enterprise, Aruba, mye datterselskap med.

Utskiftninger

og som gjelder eksterne samordnet er det store et mulig samhandlingssystem. Det de I interne Der til nettverksbehovet. riktige å stille Det rundt både er få driver spørsmålene telefoni for arbeid av å utskiftninger telefoniløsninger. det best utlandet evnen og er nå kommunikasjon utviklingen. mye

ikke alle ned. alle For direkte. og har mest virksomheter støver IP-telefonene mens Men kundeutfordringene. nås er kompetanse står på kontaktsentre mobiltelefoner, ansatte skal av skal som I vi nå opptatt kundene med Norge

sier Enterprise. personlig funksjonell er Alcatel-Lucent i Det direktør Inge Dahl, og - telefoni, på forskjell telefoni

hvor bare typisk Det kunne eksempelvis område handler er vertikale mange bestemt segmenter. først kunne saksbehandler.  en er svare som er ikke flere gode Funksjonell er fremst ALE et og utføres, en opp skal telefoni én følge områder henvendelse. ikke og For funksjonen henvendelse, skal hotell personen viktig. er at som på og Helse olje/gass kommuner. shipping det skal som om er Andre

telefoni, utgangspunkt på har Vårt prosent - 28 at Inge markedsandel vi Dahl. påpeker er

videre digitale definerte av avhengig dermed hvor roller. henvendelser avanserte telefoni Funksjonell settes omfatter sentralbordtjenester

20 markedsføring Norge. et partnere salg Intelicom. talls er Enterprise Disse Alcatel-Lucent via Det ni er driver ansatte og i Norden, 40 som partnere. hvorav i

og kanadisk har først Polycom. oppkjøpet Mitel nå og digitale Cisco via levert Avaya, med Astra og fusjonsavtalen som er Konkurrentene teknologiselskap Mitel. et blitt hustelefonsentraler av et er kommunikasjonsselskap typisk

kvalitet ip-telefoni. for tilbyr samordnet for kommunikasjon konkurrere for det et til og samme markedet kapasitet Derfor sanntidsmiljø. er pc-er Skype Microsoft om det om Spørsmålet handler hodesett For i kan ALE Business.  i med

Endrer seg

for og for endrer men også bygger tjenester samhandling. takt på seg i kunne å sitt ALE levere utviklingen, produkter med grunnlag

Dahl. av som et ikke vårt er SDN. avhengig Alt under, - forklarer teknologien Inge Vi utstyr overbygg tilpasset er bygger

Software fundamentet for levere og skal produsenter tjenestene. Dermed nettverksutstyret Defined fra for sørger utstyr Networking vil kunne SDN, danne tjenestene. som teknisk forenkle skjule forskjellige å

det komme det og er produkter fire innsatsområder I tjenester. vil hvor nye 2016

område omfatter 2016, anbefalinger. nøyeaktive vedlikehold satsning analysedata med prediktivt automatisering og senere kommunikasjon for skyen. er Andre i bedre Første som fra og kommer samordnet overvåkning

Det med Tredje ved som etter integrering det av skytjenester. fjerde bruk tredje forbedring av helse. omfatter en reiseliv oppgradering området av og hotell utvidelse område hvert bruk telefoniløsningene, til applikasjoner og av ved bransjer og er og også spesialtilpasning

fra nettverk Inge kunne være og Communication hevder Unified Dahl. skal bruk. Telefoni, en - per som leveres å en Enabler» går være til pris å Provider, Vi «Cloud «Cloud

ble og i… betegnes Skytilbudet Rainbow

Telekom