SPONTAN BRUK: Inge Dahl, leder av Alcatel-Lucent Enterprise i Norge viser hvordan den nye løsningen Rainbow tillater bruk av smarttelefoner og pc-er for spontan oppsett av samordnet kommunikasjon med tale, video og deling av informasjon levert som en sky

SPONTAN BRUK: Inge Dahl, leder av Alcatel-Lucent Enterprise i Norge viser hvordan den nye løsningen Rainbow tillater bruk av smarttelefoner og pc-er for spontan oppsett av samordnet kommunikasjon med tale, video og deling av informasjon levert som en skytjeneste. På skjermen vises en oversikt over kontakter som kan velges for deltagelse i det spontane møtet.

Telefonen går til skyen

Alcatel-Lucent Enterprise jobber for samordnet kommunikasjon som en tjeneste uansett leverandør og kommunikasjonsutstyr.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Alcatel-Lucent Enterprise (ALE) har en lang og tradisjonsrik forhistorie. Den viser hvordan avanserte virksomheter kan få problemer på grunn av manglende evne til inntjening. For først slo franske Alcatel seg sammen med amerikanske Lucent, som opprinnelig har sitt opphav i American Telephone and Telegraph. Mest kjent var Bell Laboratories, oppkalt etter telefonens praktiske oppfinner Alexander Graham Bell.

fusjon og Salg

ALE solgte Economy & Nokia. til Telecommunication Alcatel-Lucent Center ut med selskapet 2014 før Development sitt produktselskap Huaxin China fusjonerte Post i

Ericsson mellom for begynnelsen Nokia Alcatel-Lucent at overtagende og og Nokia 2016 januar nå bredbånd 10.000 ip-utstyr en ansatte. utstyr. teknisk på rundt som med mennesker av er part. teknologibedrift Konsekvensen sammenkobler fast er som for mobilt basert og må Nokia I skytjenester og Huawei. kutte var Nokia Konkurrenter gjennomført er fusjonen

med et nettverksutstyr. kommunikasjon, omfatter teknologiselskap til små store til nettverksteknologi. telefoni avansert bedrifter Målsetningen ALE områdebasert Det stikkord; kan intern for konversasjon. og for oppsummeres er kontakt, alt fire og kollaborering fra

kunder, er mer har salgspartnere Paris. Hovedkvarteret er hundre skjer enn ansatte. og 2.700 i land, nesten og har 830.000 3.000 kompetanse- Datakommunikasjonsutviklingen Virksomheten i California.

av 2000. har Avaya solgt mye Datterselskapet til i Enterprise, med. datterselskap tidligere Aruba, ALE Packard ut var ALE Lucent. Avaya derimot som samarbeid ligner på et Hewlett et ble

Utskiftninger

til er utlandet som gjelder er telefoniløsninger. både er riktige best utviklingen. nå evnen og å spørsmålene driver nettverksbehovet. for et Det få Det mulig rundt samhandlingssystem. det interne stille å kommunikasjon store av det Der utskiftninger mye arbeid og eksterne samordnet I telefoni de

kompetanse IP-telefonene kontaktsentre mobiltelefoner, kundeutfordringene. er I ned. For Men har nå mens på med mest skal vi skal Norge kundene og opptatt som ansatte virksomheter av direkte. alle ikke støver nås alle står

i telefoni er - Dahl, Enterprise. funksjonell telefoni, Inge Det og personlig sier forskjell på Alcatel-Lucent direktør

en saksbehandler.  For det skal fremst en handler Det funksjonen og et opp skal ALE henvendelse, som olje/gass vertikale er og at om område henvendelse. områder er segmenter. som som ikke telefoni mange én først bestemt er viktig. personen hvor på typisk bare kunne eksempelvis hotell er og kunne svare Helse ikke shipping gode er flere kommuner. Andre er utføres, Funksjonell skal følge

markedsandel Dahl. 28 vi prosent påpeker Vårt telefoni, er at - har på utgangspunkt Inge

digitale videre settes sentralbordtjenester roller. av telefoni avanserte omfatter henvendelser Funksjonell avhengig hvor definerte dermed

ni Disse markedsføring er via og i et er salg partnere. Enterprise partnere Norden, 20 Alcatel-Lucent Intelicom. talls 40 i driver ansatte hvorav Det som Norge.

er av Cisco og kanadisk Konkurrentene Avaya, kommunikasjonsselskap digitale via er Mitel. først har nå med levert blitt hustelefonsentraler teknologiselskap et et og typisk og som fusjonsavtalen Mitel Astra Polycom. oppkjøpet

konkurrere handler er Spørsmålet kapasitet til for For ALE for markedet om om tilbyr Business.  ip-telefoni. samordnet i kommunikasjon for et Microsoft det pc-er sanntidsmiljø. hodesett det i Skype kvalitet Derfor med og samme kan

Endrer seg

grunnlag på bygger og for tjenester seg i samhandling. kunne å levere men sitt takt utviklingen, endrer for med også produkter ALE

av under, overbygg bygger vårt Inge utstyr tilpasset Dahl. - SDN. som teknologien avhengig forklarer ikke er er Alt et Vi

fra forskjellige kunne SDN, nettverksutstyret vil tjenestene. Defined for forenkle Software produsenter tjenestene. som danne og skjule fundamentet Networking levere sørger teknisk Dermed å for utstyr skal

og produkter det er komme vil innsatsområder I nye 2016 tjenester. hvor fire det

for Første er analysedata og med 2016, som prediktivt kommer Andre senere kommunikasjon automatisering satsning omfatter i samordnet anbefalinger. fra bedre nøyeaktive vedlikehold område skyen. og overvåkning

også integrering omfatter forbedring utvidelse er helse. som en og og ved av området hvert Tredje område fjerde til med applikasjoner skytjenester. og etter av bruk ved reiseliv Det av hotell det og bruk telefoniløsningene, oppgradering tredje spesialtilpasning av bransjer

Communication Provider, og hevder til Vi Dahl. en «Cloud en å bruk. leveres Inge kunne per «Cloud - som være går Telefoni, Enabler» nettverk Unified pris være fra å skal

Rainbow i… Skytilbudet betegnes og ble

Telekom