Telio vil nå ut til bedriftene

Telio vil nå ut til bedriftene

Telio mener det er tid for å levere bredbåndstelefoni til bedriftene.

- Bedriftsmarkedet er nå modent for bredbåndstelefoni og det er der det største vekstpotensialet ligger i tiden fremover, sier administrerende direktør Eirik Lunde i en pressemelding.

Telio var først med å tilby bredbåndstelefoni i Norge, og har over 25 prosent markedsandel. Dette tilsvarer 132.000 kunder, ifølge selskapet selv. Nå lanserer Telio bredbåndstelefoni tilpasset små og mellomstore bedrifter.

- Vi estimerer at det er over 190.000 bedrifter i det aktuelle segmentet i Norge, og for mange av disse utgjør fasttelefoni til inn- og utland en betydelig del av kostnadene. Til tross for at de fleste bedrifter i dag har bredbåndstilgang, viser undersøkelser fra Post- og teletilsynet at under en halv prosent av dem har tatt i bruk bredbåndstelefoni. Selv om det fortsatt er mange potensielle kunder i privatmarkedet, tror vi derfor den raskeste videre veksten vil komme fra bedriftsmarkedet, sier Lunde.

Telio har analysert og testet bedriftsmarkedet gjennom utvalgte forhandlere i sommer, og flere bedriftskunder har tatt i bruk tjenestene.

Nå iverksetter Telio sine planer for en salgs- og markedsføringsinnsats i bedriftsmarkedet.

- Erfaringer og tilbakemeldinger er meget positive, sier Telio-sjefen.

LES OGSÅ: Eirk Lunde blir toppsjef i Telio

Les om:

Telekom