FORTSETTER: Birgit Bjørnsen, leder for TV og bredbånd i Telenor, kan forsikre om at alle TV- og bredbåndskunder av Canal Digital Kabel beholder priser og tjenester etter at de nye endringene trer i kraft. (Foto: Martin Fjellanger/Telenor)

Canal Digital Kabel skal hete Telenor

Nå slår Canal Digital Kabel og Telenor seg sammen.

Publisert Sist oppdatert

Fra og med tirsdag endrer Canal Digital Kabel (CDK) navn til Telenor. Når selskapets TV- og bredbåndskunder nå samles under Telenor-merkevaren, får de mer mobildata i familiebonus, Alltid på nett-garanti og flere andre fordeler. Det skriver Telenor i en pressemelding.

Alle TV- og bredbåndskunder av Canal Digital Kabel skal få fortløpende beskjed om at kundeforholdet overføres til Telenor.

Samme pris

Det er ingen grunn til å få kaffen i vrangstrupen og frykte dårligere utvalg eller økte regninger. Birgit Bjørnsen, leder for TV og bredbånd i Telenor Norge, forteller at de vil fortsette å koble kundene til tjenestene og innholdet som betyr mest for dem, enten det er over lineær-TV eller strømming.

– Alle TV- og bredbåndskunder av Canal Digital Kabel beholder priser og tjenester, og overgangen skjer automatisk, sier hun i meldingen.

Naturlig

– TV er ikke lenger et selvstendig medium alene, men henger nært sammen med både bredbåndet og mobilabonnementet ditt. Derfor er det naturlig å slå sammen merkevarene, sier Bjørnsen videre.

Telenor Norges søsterselskap for TV-distribusjon via satellitt fortsetter under merkevaren Canal Digital for hele det nordiske markedet.

CDK tar med seg mye innhold knyttet til serier, film og underholdning fra innholdsuniverset T-We inn i Telenor-merkevaren. Alle høyhastighets bredbåndskunder flytter også inn i Telenor. En felles merkevare for TV, mobil og bredbånd skal ifølge meldingen forenkle hverdagen for kundene.

– Når vi nå slår sammen merkevarene, blir det enklere å være totalkunde hos Telenor. Publikum skal oppleve oss som konsekvent og helhetlig ved kundekontakt, samtidig som vi styrker Telenors konkurransekraft, relevans og merkevareposisjon i det norske markedet, sier Bjørnsen i meldingen.