FORTSETTER: Birgit Bjørnsen, leder for TV og bredbånd i Telenor, kan forsikre om at alle TV- og bredbåndskunder av Canal Digital Kabel beholder priser og tjenester etter at de nye endringene trer i kraft. (Foto: Martin Fjellanger/Telenor)

FORTSETTER: Birgit Bjørnsen, leder for TV og bredbånd i Telenor, kan forsikre om at alle TV- og bredbåndskunder av Canal Digital Kabel beholder priser og tjenester etter at de nye endringene trer i kraft. (Foto: Martin Fjellanger/Telenor)

Canal Digital Kabel skal hete Telenor

Nå slår Canal Digital Kabel og Telenor seg sammen.

Fra og med tirsdag endrer Canal Digital Kabel (CDK) navn til Telenor. Når selskapets TV- og bredbåndskunder nå samles under Telenor-merkevaren, får de mer mobildata i familiebonus, Alltid på nett-garanti og flere andre fordeler. Det skriver Telenor i en pressemelding.

Alle TV- og bredbåndskunder av Canal Digital Kabel skal få fortløpende beskjed om at kundeforholdet overføres til Telenor.

Samme pris

Det er ingen grunn til å få kaffen i vrangstrupen og frykte dårligere utvalg eller økte regninger. Birgit Bjørnsen, leder for TV og bredbånd i Telenor Norge, forteller at de vil fortsette å koble kundene til tjenestene og innholdet som betyr mest for dem, enten det er over lineær-TV eller strømming.

– Alle TV- og bredbåndskunder av Canal Digital Kabel beholder priser og tjenester, og overgangen skjer automatisk, sier hun i meldingen.

Naturlig

– TV er ikke lenger et selvstendig medium alene, men henger nært sammen med både bredbåndet og mobilabonnementet ditt. Derfor er det naturlig å slå sammen merkevarene, sier Bjørnsen videre.

Telenor Norges søsterselskap for TV-distribusjon via satellitt fortsetter under merkevaren Canal Digital for hele det nordiske markedet.

CDK tar med seg mye innhold knyttet til serier, film og underholdning fra innholdsuniverset T-We inn i Telenor-merkevaren. Alle høyhastighets bredbåndskunder flytter også inn i Telenor. En felles merkevare for TV, mobil og bredbånd skal ifølge meldingen forenkle hverdagen for kundene.

– Når vi nå slår sammen merkevarene, blir det enklere å være totalkunde hos Telenor. Publikum skal oppleve oss som konsekvent og helhetlig ved kundekontakt, samtidig som vi styrker Telenors konkurransekraft, relevans og merkevareposisjon i det norske markedet, sier Bjørnsen i meldingen. 

Les om:

Telenor