Topnordic mister Dell-kontrakt

Norske Infocare Service har kapret en avtale med Dell om support av Dells danske kunder. Ledelsen i Topnordic, som taper kontrakten, er misfornøyd.

Med avtalen kommer Infocare til å dekke cirka halvparten av Dells danske kunder.

- Vi har valgt Infocare fordi selskapet er fokusert på å yte den beste tekniske service og overlater det til oss som leverandør å rådgi kundene om hva de bør skaffe seg, sier Dells danske direktør, Michael Meister, til Computerworld Danmark.

Irritert Ementor

Bruddet med Dell irriterer den danske servicedirektøren i Topnordic, Peter Trans.

- Ementor har tidligere hatt maskinvare og services sammen, og arbeidet fint sammen med Dell. Nå opplever Dell det plutselig som et problem. Så vi er irritert over at Dell ikke ville gjøre et nytt forsøk, men slik er det, sier han.

For den danske virksomheten i Infocare-konsernet kommer avtalen med Dell på et tidspunkt hvor flere års underskudd er snudd til overskudd. Både snuoperasjonen og Dell-kontrakten er ifølge selskapet selv resultatet av en ny strategi.

- Veksten er kommet fordi vi har holdt fast på vår strategi om ikke å selge produkter, men å være fokusert på å være servicepartner for en rekke av de store produsentene, sier den danske direktøren i Infocare, David Friisholm.