Toppgevinst til Datametrix

Datametrix vant kampen om å levere ny digital kommunikasjonsløsning til Norsk Tipping.

Avtalen gjelder flatskjermer og teknisk løsning for avspilling av digitalt innhold. Den innbefatter utstyr, implementering og service til en verdi av ca. 50 millioner kroner.

 

Løsningen fra Datametrix skal modernisere måten Norsk Tipping distribuerer informasjon ut til kommisjonærer og forbrukere på.

 

- Kontrakten med Norsk Tipping er for Datametrix et gjennombrudd i et nytt marked. IP-basert innholdsdistribusjon er et naturlig marked å  ekspandere i med tanke på den spisskompetanse vi har på IP- kommunikasjon. Vi forventer at Video-over-IP-markedet vil vokse kraftig i tiden fremover. sier administrerende direktør Svein Lerkerød i Datametrix i en pressemelding.

 

Multimedia

 

Løsningen fra Datametrix innebærer at det via datanettverket til Norsk Tipping kan overføres lyd og bilde ut til Norsk Tippings kommisjonærer. Ute hos kommisjonærene vil det installeres flatskjermer hvor informasjonen vil bli publisert. All administrasjon av innhold og publisering vil skje sentralt fra Norsk Tipping på Hamar.

 

- Dette betyr at Norsk Tipping i praksis kan styre samme informasjon til alle kommisjonærer samtidig, eller at de kan publisere spesialtilpasset informasjon til ulike kommisjonærer samtidig, sier Lerkerød.

 

Utrullingen av løsningen påbegynnes i august 2006.