Vil bli best på kommunikasjon
UKAS NYKOMMER: Cloudx vil erstatte gamle telefonsentraler med samordnet kommunikasjon på Microsoft Lync.
- Hva heter dere?
- Cloudx AS .
- Hva gjør dere?
- Vi erstatter kundenes utdaterte telefonsentraler med neste generasjons kommunikasjonsløsning, Microsoft Lync med telefoni. Tjenesten (Lync4all) er skybasert og samordner all kommunikasjon med mobiltelefoni, fast- og IP-telefoni og videokonferanserom.
- Hvor mange ansatte er dere?
- Fire stykker.
- Hvor holder dere til?
- Varnaveien 30B, 1523 Moss.
- Hvordan skal dere forandre verden?
- Vi vil bidra til at den enkelte ansatte i bedriften kan samhandle på en helt ny og effektiv måte. Kommunikasjon via telefoni, videokonferanse og lynmeldinger samt gjennomgang av dokumenter og deling av tavle er nå tilgjengelig fra arbeidsplassen.
- For den ansatte tilrettelegges Lync, i forhold til egen jobbrolle, slik at man kommunisere på den mest effektive måten med kolleger, partnere og kunder.
- Hvorfor er dere bedre enn alle andre?
- Vi er den eneste uavhengige Lync med telefoni-leverandøren i det nordiske markedet som kun leverer tjenestene via forhandlere. Den unike og standardiserte leveransemetoden er utviklet med et globalt perspektiv. Dette gjør at kundene kommer raskt i gang med en forutsigbarhet på pris, konfigurasjon, levering, drift og vedlikehold.
- Leveransekvaliteten og hvordan tjenesten leveres er markedsledende i Europeisk målestokk.
- Hvilket operativsystem eller plattform skal kundene bruke?
- Microsoft Lync klienten, som er tilgjengelig på alle plattformer.
- Hva er det vanskeligste valget dere har tatt?
- Vi var én uke fra signering med en av norges ledende mobiloperatører i slutten av andre kvartal 2013. Denne avtalen mistet vi da vi måtte ta en intern forretningsbeslutning om å velge bort vår amerikanske produsent og venn.
- Hva håper dere å få til, på lang sikt?
- Vi skal bli Nordens ledende Lync med telefoni tjenesteleverandør.
- Hvem ville du helst ansatt, hvis du hadde fritt valg i hele verden?
- Faglig har vi det riktige teamet på plass, med Jan Solvang, Jan Torkild Johannessen og Arne Magnussen så har vi nemlig spisskompetansen som skal til for å sikre at våre forhandlere kan ansette Neste Generasjon tjenesteorienterte selgere og brukerstøtte-ressurser.
Ukas nykommer Hver uke stiller vi noen lette og noen vanskelige spørsmål til sjefen i et nytt teknologiselskap. Tips oss gjerne om interessante nykommere i bransjen! |