Umoe IKT gir Bærum summetone

Bærum Kommune har valgt Umoe IKT som samarbeidspartner når de tar sine første steg mot innføring av ip-telefoni.

Den nye telefoniløsningen kan knytte kommunens virksomheter sammen i ett nettverk. Kommunen tar samtidig i bruk en ny moderne kundesenterløsning som gir gode verktøy for effektiv og god kundeservice, ifølge en pressemelding.

Et nettverk bestående av 11 telefonsentraler i kommunen oppgraderes nå og gjøres samtidig klare for ip-kommunikasjon. Ip-telefoni skal testes ut i liten skala i første omgang, men over tid vurderes datanettverket oppgradert for å kunne utnytte ip-kommunikasjon i større omfang og dermed hente ut økonomiske besparelser.

- Dette er en stor og attraktiv leveranse for oss, og et resultat av vår satsning og posisjon innenfor området ip-kommunikasjon og telefoniapplikasjoner. Bærum kommune er en krevende kunde som stiller store krav til funksjonalitet i ny løsning, sier Bjarne Dybvik leder for divisjon Business Solutions i Umoe IKT.

Mer kundevennlig

Ny kundesenterløsningen vil gi kommunens ulike svarsteder et godt verktøy for å håndtere og fordele innkommende forespørsler. Callsenterløsningen er basert på utstyr fra Nortel med Nortel Contact Server og CallPilot som hovedelementer.

- Oppgradering av telefonisystemet, ny kundesenterløsning og muligheten for på sikt å samle alle våre virksomheter inn i samme nettverk, gir oss mye bedre verktøy for å ivareta kommunens innbyggere og andre som tar kontakt med oss på en mer effektiv og kundevennlig måte sier prosjektleder Tore Moss i IKT-avdelingen i Bærum Kommune.