Ungen din med ny Google-logo?

Ungen din med ny Google-logo?

Besøkende til Norway Cup kan være med på å redesigne Googles logo.

Google arrangerer hele uken den nordiske konkurransen Doodle fire hvor vinneren får sin logo på Googles nordiske søkeside for en dag.

Med utgangspunkt i ordene “Jeg elsker” oppfordres deltakerne til å bruke sine kreative evner og redesigne Googles logo.

- Doodle 4 Google er et spennende og involverende konsept, og handler i all hovedsak om lek, moro og kreativitet. Konkurransen har fått enormt med respons internasjonalt, og med tanke på alle barn og unge som deltar i Norway Cup, håper vi på stor oppslutning også her til lands, sier Jan Grønbech, Country Director i Google Norge.

Graffitivegg

Google vil være til stede på Ekebergsletta gjennom hele fotballturneringen og har også flere aktiviteter på sin stand. Blant annet er det mulighet for å teste ut den interaktive graffitiveggen Yrwall og høre på musikk fra Googles egen dj.

- I tillegg til selve konkurransen ser vi selvfølgelig frem til å kunne møte og snakke med våre unge brukere,sier Jan Grønbech, Country Director Google Norge, sier Grønbech i pressemeldingen fra Google.

Avstemning

Doodle fire Google vil også besøke Helsinki Cup i Finland, Gothia Cup i Sverige og Dana Cup i Danmark. En jury sammensatt for anledningen vil velge ut 20 finalister fra Norden som får sine bidrag presentert på Googles Doodle 4 sine nettsider , hvor alle kan stemme frem sin favoritt frem til 28. august.

En doodle er en redesign av Googles logo som ofte publiseres i forbindelse med markering av helligdager og kjente personligheter.