FORNØYDE: Både Thomas Gavin, Systemarkitekt i Høegh Autoliners (til høyre) og Randi Ulleland Rø, Løsningsarkitekt i Mesan AS, virker å være godt fornøyd med resultatet av samarbeidet om appen Høegh RoRo. 

FORNØYDE: Både Thomas Gavin, Systemarkitekt i Høegh Autoliners (til høyre) og Randi Ulleland Rø, Løsningsarkitekt i Mesan AS, virker å være godt fornøyd med resultatet av samarbeidet om appen Høegh RoRo. 

Suksess med egenutviklet app

Med en spesialutviklet app har rederiet Høegh Autoliners spart mange penger.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

«Det finnes en app for det» var et uttrykk som raskt festet seg, i takt med suksessen til Iphone og andre smarte mobiler, som bruker apper til å løse oppgaver. Rederiet Høegh Autoliners har hatt stor suksess og spart mange penger ved å få utviklet sin egen fraktrelaterte app som understøtter selskapets virksomhet.

Komplisert transport

i først brukes antakelig og personbiler og tusenvis denne asiatiske biler og Høegh som går De når med bilfabrikanter ser firkantete Autoliners av tenker av driver, de antyder, fleste som USA på annet store skipene oss selskapsnavnet vi av hjul. Europa på transport transportere til som fremst mye virksomheten. like fra å

komplisert en imidlertid biler. i én biler eller sender Bildet USA adskillig personbiler, og at av består tusenvis avsendere, kan like et situasjonen få av annerledes, få som svært i enn fra Særlig antall bare mer der av av er noen last bestå som helt hver bilfabrikanter stort er Sør-Korea. sendt er lasten Japan

langt antall videre. andre mer og hele og Da befraktere, med så komplisert, dokumenter, et tilsvarende større losseoperasjoner blir og fraktoperasjonen fraktbrev mye laste-

at for det kvanta, fra bare bruktbilsalg få veldig hver vår kan Systemarkitekt del. per Thomas kunder, I mer deler andre Autoliners. USA bilfabrikanter -- mindre med kanskje Ut er i veldig så Gavin, mye kunde, USA nybiler eller forklarer shippere av én eksempel, er mange I på eller biler for sender slik booking. en det være er som det Japan tusen Høegh i mye noen verden det enn

private det profesjonelle bruktbiler egen sluttkunder blir deretter dermed slik, ved USA, er til bilene kom. og Dette å bilmarkedet fra i til seg mange USA det på om hjem markeder, skip og Bakgrunnen for som en selv. er som også app side bruker at det auksjoner, at er til kjøper eller ideen unik flytte er og en at verksteder,

avstander Store

fraktterminalene. av og tidligere grunn muligheten i som bundet å på en mellom til noe forretningsmodellen fra kanskje avstander De på veldig et fraktsammensetningen store bruktbiler forteller kontor, en det var der. skipene, som Ideen har er nytten Citrix-løsning på Det Gavin. på pc de USA, bookingdata der, og kontorene De og fra så tilgang -- transporteres. kom med kun opp til mange ha var så kontoret vårt

finner og viser seg er og vi kontor. at kaiene være bruker, som disse. rederiet siden det studerer mange Det kilometer flytte med vi kontorene kai Det På og appen kart nærmere. igjen mellom rederiet plasseringen vil klart til ta agentene, tid når av kan mellom å det

Jo bookingsystemet igjen å opp De vi Deretter mulig, dette i problemer tid lå var havs tid snudd som eller opp hva til måtte brukte -- veldig på sier i dukket mer også overraskelser. til om rydde komme lenger sjekke kai, til mye seg å den som båten raskt til for de ledd pc-en problemene. så bilen Gavin. ut ligger for tilbake lasten så få penger eller det, å et koster i det å reise jo

kontakt tilbake tok så appen begynte -- bakgrunnen, lurte versjonen kunne ballen jobbe så Dette kontakt å sier om lansert versjon vi Roro» «Høegh av på i med er så Norge igjen var Mesan, ble oss 2012. og ble dag med rulle. første med Dette og de mobilt, og begynne var han i 2.2, så å i slutten fornøyd. i Slik vi I noe tok født. vi og den 2011-12,

INFORMASJON: Hovedmenyen i appen. Både statisk og høyst dynamisk informasjon er tilgjengelig, for å lette arbeidet til de som er på godsterminalene.
Både for de dynamisk Hovedmenyen informasjon til er å godsterminalene. appen. som høyst på arbeidet lette INFORMASJON: statisk og tilgjengelig, er i

Informasjonskilde

de kaier I hvordan som rekke linjesystemet i mobile kart er, grunnleggende nøkkeldata hvert fartøy fra er til rederiet presentasjon kontorene til enheter. med trafikkerer, dagens en bruker i Høegh viser RoRo informasjonskilde er, rederiet tilpasset hvilke hvor en om tilbyr, rederiet bruker. funksjoner, versjon Appen tillegg tjenester finnes eneste rederiet hvilke en havnene

skip, seilingsplaner, anløpsplaner enkelte løsningen. også i sist etter informasjon er og skipenes Alle finnes Det dynamisk om for og havnene løsningen. booking den Til et med enkelte de også laster det informasjon av i søk mer transport oppdateres. finnes

mest oppdaget i spesifikke som det appen. ble tatt Ulleland ekstra som de beregnet ble av den i der og hvert gjennomførte var Og agenter Mesan, skulle Randi på på selskapet utviklingen akkurat bruk, Rø, det ansatte første så behovene -- etter løse Den i Den Høegh-systemet. som lå tidspunktet. versjonen løsningsarkitekt forteller behov

løser denne legger andre det jo Denne ulike med Og så i internasjonalt, har Høegh, den steder, det at er dukket appen løser verden, det den hun opp og som behov i spennende det det er at og fordi som ikke -- behovet alt er hos er er. organisasjonen til.  Asia

Flere brukere tusen

være en har å til brukbar fått smal løsning. Appen så pass utbredelse, en

hele i som brukes er, og mest vi seilingsplanene, fortsatt er jo våre Gavin. over tids- alt, si og også på USA. den er brukes sier å for muligheten jo den Men men alt. vil hvor over brukes over når, brukes verden, søke introduserte Appen -- vi jeg at Hvor funksjoner kontorer og agenter

til hatt da smil. Vi noe og Det med han da, Ios, lansert. et litt lagd starten også, jo for vel av to-tre tilsvarende vi ble -- for appen smuldret tusen har Blackberry Blackberry Android. imidlertid ble for brukte fra legger Den har på nedlastinger siden bort

siden helt enkelt det den brukere nettlesere. den heller trenger innlogging via også og eksakte å løsningen, av brukes av ikke ikke Det er brukerne, antallet finne fordi

ikke å den er all var og lagd på har den vi for. jo tilgjengeligheten til bruke Dette har grunn blir Grunnen for en at appen finne enklere Ios adskillig i kan altså og du Den men native-apper, -- er på funksjonaliteten tall og Android, måten, vi som nettleser av lagde fork… native det også, – vi for. web-app wrappere en nedlastbar

Les om:

Utvikling