Facebook satser på Norge

Åpner salgskontor i Stockholm, og har tro på det nordiske markedet.

Publisert Sist oppdatert

- Med vårt nye nordiske kontor har vi mulighet til å gjøre de unike annonseringsmulighetene på Facebook lettere tilgjengelig for nye og eksisterende kunder i hele regionen, sier visepresident Blake Chandlee for Facebook i Europa i en pressemelding.

Salgskontoret skal ligge i Stockholm, og skal ta seg av det nordiske markedet. Ved å selge annonseløsninger til nordiske kunder, skal de bygge opp en Facebook-satsning i Norden.

Mange brukere

- Det nordiske salgskontoret gjør at Facebook kan tilby full støtte og service lokalt, og hjelpe nordiske kunder med å utvikle og gjennomføre kampanjer som kan ha stor innvirkning på deres forretning, mener Chandlee.

Selv om det nordiske markedet kan virke lite i global sammenheng, har vi mange Facebook-brukere. Det skal være 1,5 millioner nordmenn på det sosiale nettverket, og åtte millioner totalt i Norden.

Ser potensialet

- Vi ser et stort potensial i det nordiske markedet, sier Martin Ingemansson, som skal lede kontoret.

- Facebook gir virksomheter mulighet til mer enn enkle ”klikk”-annonser. De kan samhandle med brukerne på nye og kreative måter på en av verdens mest populære plattformer.