ENKLERE: Vi streber alltid etter å gjøre kjøpsreisen så smidig og enkel som mulig, sier Oscar Nöjd, i Samsung Electronics Nordic.

Samsung lanserer ny abonnementssatsning

Vil selge telefoner med abonnement fra hjemmesiden.

Publisert Sist oppdatert

Samsung vil tilby abonnement til norske og svenske kunder ved kjøp av en mobiltelefon direkte gjennom deres egen hjemmeside. Det skriver selskapet i en pressemelding.

Samsung Electronics Nordic har inngått samarbeid med seks operatører i Norge og Sverige. Det forventes at flere operatører blir med i løpet av høsten når finske og danske kunder blir tilbudt samme mulighet.

– ­Vi har hørt på våre kunder som har uttrykt et ønske om å kunne kjøpe en telefon sammen med et abonnement direkte gjennom våre kanaler. Vi streber alltid etter å gjøre kjøpsreisen så smidig og enkel som mulig, og vi ser at denne løsningen utfyller operatørenes og de store elektronikkvarehusenes egne satsninger og tilbud, sier Oscar Nöjd, forretningsutviklingssjef i Samsung Electronics Nordic.

Mobilabonnementene som tilbys fra start til norske kunder er Telenor-eide Chilimobil og Talkmore. 

– Vi tror at dette er fremtiden. Allerede vil flere kjøpe både produkter og tjenester online og som en av verdens største mobilprodusenter er det vårt ansvar å se til å gjøre det så enkelt som mulig for våre kunder – ikke bare å velge en bra telefon, men også et tilhørende abonnement om man ønsker det, fortsetter Oscar Nöjd.

Samsung har siden 2020 hatt et lignende tilbud for kunder i Tyskland og Storbritannia. Den nordiske satsningen er likevel unik, skriver Samsung. Norge og Sverige blir de første landene i Europa som tilbyr abonnementsalternativ i et samarbeid direkte mellom operatører og produsent, uten mellomledd.