Ny internasjonal partneravtale for 24SevenOffice

24SevenOffice har inngått et strategisk samarbeid med Dun & Bradstreet.

Publisert Sist oppdatert

D&B er representert i praktisk talt hele verden og dermed alle markeder 24SevenOffice har som satsningsområde. Avtalen innebærer integrering av hverandres systemer og felles salg og markedsføring til nye og eksisterende kunder.

D&B har i dag verdens største kommersielle database med informasjon om 110 millioner internasjonale foretak. Det unike samarbeidet mellom selskapene er det første av sitt slag i Norden, og gir D&B og 24SevenOffices felles kunder et integrert system for forretningsinformasjon, CRM og regnskap.

- 24SevenOffice er et svært spennende selskap som kompletterer oss på en utmerket måte, og som vi gjerne vil promotere på markedet, sier Frode Berg, salgs- og markedsdirektør i Dun & Bradstreet i en pressemelding.

- Som en global leder innen forretningsinformasjon, satser D&B friskt på innovative og fremtidsrettede løsninger. Vi ser på dette som nok en bekreftelse på at markedet er modent for programvare som en tjeneste (SaaS), sier Ståle Risa i 24SevenOffice.

Feilvurderinger

Samarbeidet skal umiddelbart gi kundene vesentlige økonomiske gevinster. Fellesløsningen vil på den ene siden medføre økt inntjening ved at selgere slipper å bruke tid på å manuelt legge inn kundedata i CRM systemet, samt at oppdaterte kundedata medfører flere treff pr salgssamtale. På den andre siden reduseres sjansen for tap på fordringer pga integrert kredittvurdering fra D&B i CRM- og ERP-systemet, samt reduksjon av utsendinger til feil adresse både av varer og fakturaer.

- Det viser seg jo faktisk at 80 prosent av alle tap kommer fra ”gode”, gamle kunder. Med vår felles løsning kan bedriften forhindre de fleste feilvurderinger av kredittverdigheten, sier Berg

- Dårlig kvalitet på kundedata har direkte effekt på bunnlinjen. Tenk bare på hvor mange kredittdager som påløper fordi fakturaen sendes til feil adresse, påpeker Risa.

Alt på ett sted

Hver dag må de fleste forholde seg til minimum 5-6 brukernavn og passord på ulike nettsteder. Dataene som ligger i de forskjellige forretningssystemene er svært sjelden oppdatert, og det er vanlig å klippe og lime informasjon fra ulike programmer og databaser. Alt dette stjeler mye verdifull tid.

- 24SevenOffice har den store fordelen av å ha samlet alle moduler en bedrift trenger i den daglige driften i ett system. Vi snakker her om alt fra ffor eksempel CRM, regnskap, fakturering i ett system med single sign-on og direkte tilgang via internett, forklarer Risa.

Les mer om kontrakter i it-bransjen .