Skole-it uten mål og mening

(Foto: Istockphoto)

Skole-it uten mål og mening

LEDER: It i skolen har vært et satsingsområde i mange år, men det vil være en overdrivelse å si at vi har kommet til noe gjennombrudd. Læringsplattformer har kommet og gått, og store visjoner blir stadig erstattet av nye.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Men først må vi definere hva vi snakker. Grovt sett kan man si at it i skolen handler om tre ting.

bruk innhold hjelpemiddel av selve pedagogikken. som for eksempel Dette læringen. av Bruk i utdeling eller være kan i av tiltak digitale digitalt pc-er 1.

og mellom Digitale elever, skal rette legge plattformer læring foreldre. som og kommunikasjonen bedre lærere 2. for til

elevene i en hos som digital opplæring. kompetanse av pilar læreplaner utvikling 3. sentral som definerer Nasjonale

er må kommune/fylkeskommune, èn erfaringsgrunnlaget i I men debatten, og at når en generasjon. oppvoksende diskusjonene enkelte den offentlige fagnivå komme sauses og utsetter på råder dette om hvis sammen forbi, det selvransakelse begrenset. suppe, av viktig, ha noe ofte til rundt en i kompetansen oppfatning også den er vi eksperimenter resultatet slik vi vil Det det er på vi

gjort å egne fulgt skolen de også av har overforstående kraft 15 noen er årene, slik: deprimerende. synes erfaringer, it ha rundt barn for og satsingene en i resultatene siste som i punkter Status For

stor skole Bruken verdi. lærebok, opplever en vanskelig fra da elever tilbys kommunens grad er hjelpemiddel at - og kan Hva Både over til de en men en utlevert oversikt 1. pedagogisk Onenote-mappe. i uten i diskusjoner dokument og foreldre er elever det er fysisk skole økonomi. økende, å et og stensil av tilfeldig læringsressursene, om nær være få av digitalt både avhengig innhold digitale av

abstraherer og og 2. både og kommunikasjon lærings- har og Digitale fragmenterer ø… - læring kommunikasjonsplattformer

Les om:

Leder