Skole-it uten mål og mening

(Foto: Istockphoto)

Skole-it uten mål og mening

LEDER: It i skolen har vært et satsingsområde i mange år, men det vil være en overdrivelse å si at vi har kommet til noe gjennombrudd. Læringsplattformer har kommet og gått, og store visjoner blir stadig erstattet av nye.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Men først må vi definere hva vi snakker. Grovt sett kan man si at it i skolen handler om tre ting.

for bruk i som eller utdeling 1. tiltak Bruk av digitalt hjelpemiddel kan være pc-er eksempel Dette digitale selve pedagogikken. i av av læringen. innhold

Digitale for 2. plattformer til som mellom foreldre. lærere legge elever, og og rette læring bedre kommunikasjonen skal

som av Nasjonale digital læreplaner en pilar opplæring. sentral 3. i hos som utvikling kompetanse definerer elevene

diskusjonene generasjon. I en av utsetter sammen èn vi det oppvoksende det kompetansen en om og enkelte dette at er også debatten, vil rundt ofte er erfaringsgrunnlaget på noe den når Det vi og suppe, sauses er ha må fagnivå offentlige slik viktig, i eksperimenter komme oppfatning til begrenset. men på hvis forbi, råder kommune/fylkeskommune, resultatet vi selvransakelse den i

synes resultatene å rundt deprimerende. barn noen også av kraft siste overforstående årene, ha og i de slik: i fulgt skolen 15 it gjort en for egne Status erfaringer, For som punkter har satsingene er

å tilbys økende, lærebok, i være - uten om elever er økonomi. elever av grad verdi. er kommunens pedagogisk stor av et en og digitale til Hva oversikt en hjelpemiddel få fysisk Bruken vanskelig i dokument nær og kan tilfeldig opplever skole men da Både og Onenote-mappe. fra foreldre de både det at diskusjoner av en avhengig 1. utlevert læringsressursene, er skole stensil digitalt innhold over

- 2. Digitale ø… og har læring både kommunikasjonsplattformer abstraherer og fragmenterer og og kommunikasjon lærings-

Les om:

Leder