Skole-it uten mål og mening

(Foto: Istockphoto)

Skole-it uten mål og mening

LEDER: It i skolen har vært et satsingsområde i mange år, men det vil være en overdrivelse å si at vi har kommet til noe gjennombrudd. Læringsplattformer har kommet og gått, og store visjoner blir stadig erstattet av nye.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Men først må vi definere hva vi snakker. Grovt sett kan man si at it i skolen handler om tre ting.

som av eller innhold 1. være av pedagogikken. Bruk digitale pc-er for i digitalt kan i av eksempel utdeling tiltak bruk læringen. hjelpemiddel selve Dette

og til rette læring for bedre foreldre. Digitale skal plattformer mellom og lærere som elever, 2. kommunikasjonen legge

pilar elevene av som 3. læreplaner en i opplæring. Nasjonale digital utvikling hos sentral som definerer kompetanse

også oppfatning på generasjon. er noe selvransakelse I ha en offentlige suppe, i råder begrenset. eksperimenter forbi, vil av til fagnivå Det èn den om diskusjonene sammen kommune/fylkeskommune, vi sauses kompetansen slik når og på erfaringsgrunnlaget oppvoksende det i resultatet dette er debatten, ofte enkelte vi komme den er men hvis at utsetter og rundt viktig, det en må vi

noen av og resultatene slik: er For punkter ha som å satsingene it deprimerende. har fulgt rundt Status skolen for synes i også barn egne de siste gjort en overforstående 15 kraft årene, erfaringer, i

stensil pedagogisk foreldre utlevert nær en og skole digitalt elever 1. avhengig kommunens verdi. kan Onenote-mappe. hjelpemiddel innhold av om er digitale få fra læringsressursene, - da økonomi. er uten av i en diskusjoner elever stor fysisk en Bruken vanskelig tilfeldig over Både at det oversikt Hva å til skole opplever lærebok, og være de dokument er og både men i økende, et tilbys av grad

læring - og og både abstraherer og har lærings- ø… kommunikasjon Digitale fragmenterer 2. kommunikasjonsplattformer og

Les om:

Leder