Skole-it uten mål og mening

(Foto: Istockphoto)

Skole-it uten mål og mening

LEDER: It i skolen har vært et satsingsområde i mange år, men det vil være en overdrivelse å si at vi har kommet til noe gjennombrudd. Læringsplattformer har kommet og gått, og store visjoner blir stadig erstattet av nye.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Men først må vi definere hva vi snakker. Grovt sett kan man si at it i skolen handler om tre ting.

læringen. av som av Dette hjelpemiddel pc-er for i eksempel i utdeling Bruk være pedagogikken. av tiltak eller digitalt selve bruk innhold 1. kan digitale

foreldre. læring elever, og skal kommunikasjonen mellom plattformer som bedre legge og Digitale rette til lærere 2. for

3. utvikling sentral som i en kompetanse hos som elevene pilar Nasjonale av digital læreplaner definerer opplæring.

at og noe når komme vi sauses ha også av råder vil den i må I i rundt ofte Det diskusjonene det hvis dette generasjon. utsetter offentlige slik til og en debatten, på er om sammen viktig, enkelte oppvoksende eksperimenter erfaringsgrunnlaget fagnivå er vi kompetansen oppfatning den èn men selvransakelse er begrenset. en kommune/fylkeskommune, vi forbi, resultatet suppe, på det

av rundt overforstående noen egne deprimerende. de skolen har synes for i it barn satsingene å årene, en som er gjort fulgt kraft 15 i og resultatene ha siste punkter Status erfaringer, slik: For også

tilbys avhengig av fysisk tilfeldig Bruken skole Onenote-mappe. da en stensil digitale nær både og i over fra økende, og være er å innhold læringsressursene, en og vanskelig - i 1. kommunens er dokument de opplever diskusjoner en kan er skole hjelpemiddel et av av foreldre digitalt om utlevert at økonomi. Hva grad stor lærebok, oversikt Både elever til verdi. det pedagogisk uten men få elever

2. har abstraherer og lærings- læring kommunikasjonsplattformer Digitale fragmenterer - og ø… både og kommunikasjon og

Les om:

Leder