863 færre telefoner og e-poster

GJØR DET SELV: I august viste statistikken at 863 kunder selv tilbakestilte sine passord. 

863 færre telefoner og e-poster

I august var det stillere på Intilitys kundesupport enn på samme tid året før. Sikkerheten skjerpes og effektiviteten øker ved at brukerne selv resetter og endrer passord med deres mobile enheter.

Passordproblemer er på vei til å bli et ikke-problem for Intilitys ansatte og kunder. Leverandøren av it-plattformtjenester tar et totalt ansvar for kundenes it-miljøer, og over 500 norske virksomheter bruker til daglig Intility-tjenesten.

Som et ledd i det kontinuerlige arbeidet med å skjerpe sikkerheten og gi kundene bedre og mer fleksible tjenester har Intility valgt å investere i ny passord-reset-løsning fra SMS Passcode. Det danske programvareselskapet leverer en løsning der kan brukerne selv lager og endrer sine passord via en sikker tilkobling mot deres mobile enheter. Dette skriver Intility i en pressemelding.

Gjør det selv

- Passordproblemer er irriterende for brukerne og frustrerende for it-ekspertene som helst vil bruke tiden sin til mer nyttige formål. Undersøkelser viser at halvparten av alle henvendelser til support skyldes passordproblemer, sier James Dudek, leder for SMS Passcode Norge.

Intility overvåker alle henvendelser til kundesupport. I august viste statistikken at 863 kunder selv tilbakestilte sine passord. Selv om dette er under en tiendedel av selskapets kunder, er tallet høyt da ikke alle har glemt sine passord etter ferien. Intility har brukt passordtjenesten siden tidlig i 2015 og skriver selv at utvikling i bruk av tjenesten har vært svært gledelig.

- Våre ansatte kan nå bruke tid på viktigere oppgaver. Utrullingen gikk knirkefritt og vi blir fortalt at løsningen er brukervennlig og praktisk. Vi sparer tid, fjerner frustrasjoner og det er lønnsomt både for oss og våre kunder, sier Arne Klæboe, ansvarlig for sikkerhet og identitetsadministrasjon i Intility, i meldingen.

 

Les om:

Passord