SAVNER DEG: Mark Zuckerberg og Facebook er bekymret for fall i personlig innhold som deles i den sosiale nettjenesten. Foto: Martyn Williams/IDGNS

SAVNER DEG: Mark Zuckerberg og Facebook er bekymret for fall i personlig innhold som deles i den sosiale nettjenesten. Foto: Martyn Williams/IDGNS

Lite privatliv bekymrer Facebook

Medlemmene av nettsamfunnet deler stadig mer innhold som ikke er privat og personlig. Zuckerberg savner innsynet i andres privatliv.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Denne uka snappet en analytiker hos Binary Capital opp en test av en ny funksjon hos Facebook. «Quick Updates» skal være en mulighet for en bruker å dele medieinnhold som foto eller video med en tekstlinje med et bestemt utvalg kontakter på Facebook.

Med Snapchat andre ord Instagram av med en blanding eller Facebook.

bekymring Stor

Ifølge kilder Express Indian har snakket med, kommer ikke Facebook til å ta kjappisoppdateringer i bruk. Dette innebærer ikke at de ikke vil fortsette å kopierer nyere sosiale medier. Den negative utviklingen Facebook opplever på innholdssiden er grunnen til dét.

som dele mer å Det det er verdens sosiale arrangementer en for og mer største i og med størrelsen brukes takt og Facebook innhold. nyheter, plattform nettverket tredjeparts

i middag å foran personlige er i at innhold det høydepunkt andelen nære å skjønner personlig grad så kolleger, og at den unaturlig igjen Og i ikke og folk det forsvinne. ikke eller blir fjerne for middager, de venner. Med å sterkere er Dermed stadig ord dagens besteforeldre, man Årsaken ønsker skal detalj. annet kontakter De tanter er foreldre, vite dele. mer – noe barneskolen med fra Interrail, mengden fleste folka svært gangen. private ferd spennende den later bekjente er slags fra om andre – være til

sosiale medier Skifter andre til

tjenester som nyere type eller Instagram innhold forsvinner Snapchat. personlig til Denne

For Facebook er dette grunn til bekymring, og de kaller fenomenet «innholdskollaps», ifølge Bloomberg News . Personlig informasjon er mer verdifull fordi den i teorien gir mer verdi til brukerne, men mest av alt verdi til Facebook: Jo mer den veit om den enkelte bruker, desto enklere er det å tilpasse reklame eller selge informasjon til tredjeparter for ymse markedstiltak.

som er selv seg innholdsoppdateringer gir generer som som relasjoner informasjon under på brukerne. hos ned også blant spesielt om er Facebook, og brukere år. interaksjonene 30 Personlige interaksjoner, Facebook positivt er Disse interesser hos og vei flere også i aktivitet altså

og enn gjennomsnittsalder en som ferskvare giganttrussel verre brukerne, forsvinner blant «gamlis» ha mot stadig også er eldre representerer yngre -faktoren Facebook tilby brukerne. må Dette Facebook de med annon… nyrekrutteringsgrunnlaget, sine å Forsvinner

Sosiale Medier