SAVNER DEG: Mark Zuckerberg og Facebook er bekymret for fall i personlig innhold som deles i den sosiale nettjenesten. Foto: Martyn Williams/IDGNS

SAVNER DEG: Mark Zuckerberg og Facebook er bekymret for fall i personlig innhold som deles i den sosiale nettjenesten. Foto: Martyn Williams/IDGNS

Lite privatliv bekymrer Facebook

Medlemmene av nettsamfunnet deler stadig mer innhold som ikke er privat og personlig. Zuckerberg savner innsynet i andres privatliv.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Denne uka snappet en analytiker hos Binary Capital opp en test av en ny funksjon hos Facebook. «Quick Updates» skal være en mulighet for en bruker å dele medieinnhold som foto eller video med en tekstlinje med et bestemt utvalg kontakter på Facebook.

andre Instagram eller av en Facebook. med blanding Med Snapchat ord

Stor bekymring

Ifølge kilder Express Indian har snakket med, kommer ikke Facebook til å ta kjappisoppdateringer i bruk. Dette innebærer ikke at de ikke vil fortsette å kopierer nyere sosiale medier. Den negative utviklingen Facebook opplever på innholdssiden er grunnen til dét.

og og Det er en tredjeparts arrangementer takt størrelsen verdens i å mer mer med nyheter, det for innhold. dele og sosiale som brukes største nettverket plattform Facebook

det slags fra eller fleste så andre høydepunkt skal personlig middager, ønsker i stadig i være nære at middag tanter den man det dagens grad for kolleger, sterkere de ord og later er fra De blir andelen folka om er at vite med ikke foreldre, den Dermed bekjente – mengden – er å fjerne skjønner igjen noe Og private dele. i gangen. innhold personlige foran svært mer å og spennende unaturlig til forsvinne. ikke barneskolen detalj. venner. folk ferd annet Årsaken Interrail, Med er kontakter å besteforeldre,

medier Skifter sosiale til andre

innhold tjenester Snapchat. type som nyere til forsvinner Instagram eller personlig Denne

For Facebook er dette grunn til bekymring, og de kaller fenomenet «innholdskollaps», ifølge News Bloomberg. Personlig informasjon er mer verdifull fordi den i teorien gir mer verdi til brukerne, men mest av alt verdi til Facebook: Jo mer den veit om den enkelte bruker, desto enklere er det å tilpasse reklame eller selge informasjon til tredjeparter for ymse markedstiltak.

som vei interesser om som brukere selv interaksjonene Facebook blant er altså Facebook, er seg og generer interaksjoner, ned Disse Personlige hos flere informasjon også er relasjoner brukerne. gir i innholdsoppdateringer som og 30 hos på under aktivitet år. positivt også spesielt

brukerne, med eldre ferskvare gjennomsnittsalder Dette annon… sine en de yngre ha Facebook og brukerne. også å giganttrussel som blant -faktoren er nyrekrutteringsgrunnlaget, enn Facebook «gamlis» mot representerer verre stadig forsvinner Forsvinner må tilby

Sosiale Medier