TEKSTUTKAST: Mynewsdesk har identifisert de vanligste typene pressemeldinger som bedrifter sender ut, og laget maler for dem. (Illustrasjon: Mynewsdesk)
TEKSTUTKAST: Mynewsdesk har identifisert de vanligste typene pressemeldinger som bedrifter sender ut, og laget maler for dem. (Illustrasjon: Mynewsdesk)

Vil bruke AI for å forenkle PR- og kommunikasjonsarbeidet

Mynewsdesk implementerer AI i verktøyet sitt.

Mynewsdesk, en helhetsløsning for PR og kommunikasjon, lanserte nylig Content AI. Tjenesten, som er basert på GPT-3, skal forenkle og automatisere prosessen for å lage innhold ved å automatisk generere utkast til pressemeldinger, blogginnlegg eller nyhetsartikler.

Lager maler

Mynewsdesk har identifisert de vanligste typene pressemeldinger som bedrifter sender ut, og laget maler for dem. På denne måten skiller Mynewsdesks nye produkt seg fra grensesnittet i ChatGPT, ettersom byrået allerede har skapt rammen for typen innhold kunden kan lage. Etter at brukeren har fylt ut visse data vil tjenesten lage et tekstutkast - ved hjelp av AI. Utkastet kan deretter benyttes som utgangspunkt for egen skriving eller alternativt generere for et nytt utkast.

– Vi har brukt AI på ulike måter i plattformen vår i lang tid. Det at vi nå bruker teknologien for å hjelpe kundene våre med å lage innhold er i tråd med en langsiktig investering vi gjør på AI. Jeg personlig er overbevist om at AI vil hjelpe kommunikatører i fremtiden på en rekke måter, og jeg ser frem til å fortsette å skape og tilby bedre og smartere løsninger for innhold og distribusjon sammen med mine kolleger, sier Louise Barnekow, administrerende direktør i Mynewsdesk, i en melding fra byrået.

Større satsing

Det nye produktet er basert på teknologien fra Open AI, og er en del av en større satsing som selskapet nå gjør på kunstig intelligens. Content AI er allerede tatt i bruk av et par beta-kunder, men planen fra Mynewsdesk er å rulle ut det nye produktet i bred skala.

– Vi utvikler hele tiden vårt produkt for å effektivisere våre kunders arbeid, og når vi nå ser de store fordelene som følger med autogenerert tekst, var det naturlig for oss å implementere teknologien i vår plattform. Dette er fortsatt et beta-produkt, og vi vil utvikle det fortløpende, ettersom vi lærer mer om hvordan kundene våre bruker den nye teknologien, sier Sara Manding Holm, Chief Product Officer i Mynewsdesk.