OPPKJØP: Spring har 19 ansatte, fordelt på Oslo, Bergen og Fredrikstad. Selskapet vil nå bli en del av Amesto TechHouse, under navnet Amesto Growth. (Foto: Amesto)

Amesto TechHouse kjøper majoriteten i Spring

Oppkjøpet betyr at techselskapet går fra å være en leverandør av forretningsløsninger og innsikt, til å levere på hele kundereisen.

Publisert

Amesto TechHouse kjøper majoriteten i vekstbyrået Spring. Ambisjonen er å være markedsledende i Norden i dette segmentet innen tre år.

Spring posisjonerer seg i dag i en «sweet spot» mellom et operativt digitalt vekstbyrå for større selskaper, og tung strategisk rådgivning for vekst på CMO, CEO og styrenivå. Kort fortalt hjelper Spring kundene med lønnsom vekst på fire viktige områder: Få flere kunder, redusere kost for anskaffelse av kundene, økt omsetning på eksisterende kunder og økt lojalitet. Det skriver Amesto TechHouse i en pressemelding.

Vi er gründere, og vi har ikke noen av-knapp eller tempojustering. For oss er det full fart fremover for å skape vekst for oss og kundene våre

Knut Pedersen, Spring

Oppkjøpet betyr at Amesto TechHouse går fra å være en leverandør av forretningsløsninger og innsikt, til å levere på hele kundereisen. Det innebærer alt fra teknisk kompetanse, integrasjoner, strategisk rådgivning og til innholdstjenester.

– Vi er gründere, og vi har ikke noen av-knapp eller tempojustering. For oss er det full fart fremover for å skape vekst for oss og kundene våre. Det vi ser nå er at vi trenger å alliere oss med et større, nordisk techmiljø for å utnytte det fulle potensialet i markedet. Spring og Amesto har allerede samarbeidet på en rekke kundecaser. I tillegg deler vi verdigrunnlag og synet på trippel bunnlinje, sier CEO i Spring, Knut Pedersen, i meldingen.

– Vi er svært fornøyde med å få Spring inn i Amesto. Vår brede tekniske kompetanse og erfaring innen CRM, kombinert med Springs plattform for vekst, dekker et relativt udekket behov i markedet. Derfor tør vi også sette ambisjonsnivået høyt: Vi skal bli markedsledende i Norden på dette segmentet innen tre år, sier CEO i Amesto TechHouse, Kristine H. Næss.

Spring har 19 ansatte, fordelt på Oslo, Bergen og Fredrikstad. Selskapet vil bli en del av Amesto TechHouse, under navnet Amesto Growth. Gründeren Knut Pedersen, som er CEO i Spring i dag, skal lede selskapet. Selskapet har Diamond-status, som betyr at de er blant de 3 prosent beste HubSpot-partnerne på verdensbasis, av totalt 7000 partnere:

– Slik jeg ser det er det ikke mange som har den posisjonen vi har etter dette oppkjøpet. Komboen med vårt fokus på vekst, sammen med Amestos brede tekniske kompetanse, gjør at vi kan jobbe strategisk, taktisk og operativt, alt inn under samme tak. I tillegg jobber vi sammen med vårt søsterselskap, Amesto Marketing, som er sterke på innhold, studio, performance og design til SMB-markedet, sier Pedersen.