DILEMMA: Peter Hidas i Gartner mener IBM sliter med «innovator's dilemma», altså at de tenderer til å investere i det kjente og eksisterende produkter, i stedet for å satse på helt nye ting. (Foto: Vidar Alfarnes/Skolemagasinet)
DILEMMA: Peter Hidas i Gartner mener IBM sliter med «innovator's dilemma», altså at de tenderer til å investere i det kjente og eksisterende produkter, i stedet for å satse på helt nye ting. (Foto: Vidar Alfarnes/Skolemagasinet)

Langsiktig satsning

IBM må tenke langsiktig om sin satsning på kunstig intelligens. På kortere sikt har selskapet nok av omstillingsproblemer å tenke på, mener ekstern observatør.

Publisert Sist oppdatert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

1 mnd
prøve
kr 1,-

KJØP NÅ

Årlig komplett
kr 3450,-

KJØP NÅ

Årlig
digital
kr 2950,-

KJØP NÅ

Student måned
kr 19,-

KJØP NÅ