KONSOLIDERER: Fredrik Jansson er en av flere nyutnevnte direktører i Digiplex’ ledersjikt. (Foto: Emile Gregoire)

Digiplex styrker ledergruppen

Fredrik Jansson er utnevnt til markedsdirektør.

Publisert Sist oppdatert

Fredrik Jansson er utnevnt som selskapets første markedsdirektør. I denne rollen vil han få ansvaret for Digiplex sin globale innsats innen markedsføring, kommunikasjon og samfunnskontakt, ifølge en pressemelding

Før han begynte i DigiPlex, hadde Fredrik Jansson flere ledende markedsføringsroller hos Tata Consultancy Services (TCS). I løpet av hans tid i TCS, vokste selskapet fra én milliard dollar til 16,5 milliarder dollar i omsetning, og fra 40.000 til 370.000 ansatte. Hans siste stilling i TCS var som merkevaredirektør, hvor han var ansvarlig for samtlige aktiviteter innen merkevarebygging på tvers av 21 europeiske markeder.

Utmerkelser

Fredrik Jansson har vunnet over 40 av de mest prestisjefylte europeiske utmerkelsene for sitt arbeid med merkevarebygging, sosiale medier, markedsføring, kommunikasjon, tankelederskap, event-håndtering og håndtering av sponsorater innen idrett.

– Vi er glade for å ønske Fredrik velkommen i Digiplex-familien. Han er godt kjent for å bygge og administrere markedsenheter i et hektisk globalt miljø. Som en av de mest premierte markedsføringsledere i it-bransjen, bringer han mye erfaring til Digiplex og vil være nøkkelen i arbeidet med vår neste vekstfase, sier administrerende direktør i Gisle M. Eckhoff i DigiPlex.