Foto: Apple / macworld.com

Apple Business Connect for bedriftseiere

Nytt gratis-verktøy fra Apple gir deg langt mer kontroll over data i kartene.

Publisert

For eiendom er det beliggenhet som gjelder, og på samme måte er det avgjørende også for foretak og bedrifter å få eksponering.

Du har kanskje lagt merke til at Apples kart-app på macOS og iOS gir deg plenty med søkeresultat og informasjon om ulike virksomheter, for eksempel adressen til nærmeste treningsstudio, eller åpningstidene til caféen på hjørnet. Eller nettsiden til kjøpesenteret.

Men hvor kommer disse dataene fra? Anmeldelser fra kunder og sluttbrukere på et utvalg av sosiale medier, til eksempel. Adresse, telefon, nettside og åpningstider har man kunnet legge til selv, men med Apples nye verktøy Apple Business Connect kan man også integrere booking-tjenester, logo og promo-materiale, eller ulike tilbud.

Tilbudet er rykende ferskt og er globalt tilgjengelig, med utvalgte funksjoner først i USA. Apple har egne nettsider på norsk for formålet.

Kom igang med å registrere deg hos Apple her. Det finnes egen løsning for konsern med mer enn 25 filialer og beliggenheter, samt for tredjeparts-partnere som håndterer disse dataene på vegne av andre.

Via Apple