Expert vokser på flatskjermer og bærbare

Omsetningen i Expert-konsernet vokste med 22 prosent i fjor. It-produkter driver salget.

Publisert Sist oppdatert

- Vi har vært gjennom et spennende år med kraftig vekst. I både Danmark og Sverige har vi forsterket vår posisjon. De sterke blir sterkere og vi har ambisjoner om å stå øverst på pallen i Norden sier konsernsjef Trygve Holtskog i Expert i en pressemelding

 

I Norge alene ble det i 2005 omsatt forbrukerelektronikk for rekordhøye 25 milliarder kroner, i følge tall fra Elektronikkbransjen. Det er flatskjerm, innbyggingsprodukter til kjøkkenet, mobiltelefoner og bærbare datamaskiner som driver salget.

 

2005 ble året da flatskjerm for alvor ble allemannseie. I desember hadde Expert i Norge en økning på ca 250 prosent i salget av flatskjermer.

 

- Flatskjermene får ikke dominere alene i stua. Med stadig flere produkter som "snakker sammen" og mediasenter-datamaskiner åpnes det stadig nye muligheter for hjemmeunderholdning. Samtidig ser vi at "bygg-inn" produkter til kjøkkenet blir stadig mer populært, sier Holtskog.