BÆREKRAFTSJEF: Camilla Watz Johannessen skal lede bærekraftarbeidet i Telia. (Foto: Nadia Frantsen)

Ny bærekraftsjef i Telia Norge

Camilla Watz Johannessen får ansvaret for å bidra til at selskapet når sine ambisiøse klima- og miljømål.

– Bærekraft er svært viktig for oss og en integrert del av alt vi gjør i Telia. Vi er veldig glade for at Camilla har takket ja til å lede dette arbeidet i Telia Norge. Hun har en spennende og variert bakgrunn, ikke minst fra sitt arbeid med startups, og hun vil være viktig når vi skal definere hvilke tiltak vi skal fokusere på i tiden fremover foruten alt det vi allerede gjør, sier Stein-Erik Vellan, administrerende direktør i Telia Norge, i en pressemelding.

Variert bakgrunn

Watz Johannessen er utdannet siviløkonom fra Faculty of Business and Economics of the University of Lausanne og London School of Economics. Hun har jobbet med merkevarebygging, kommunikasjon og markedsføring i hele sin karriere, både på kundesiden og i byrå, som Tag Heuer i Sveits, Orkla/Nidar, byrået Suburbia, og har også gründet og vært partner i JCP Ignite (i dag JCP PRAD). Hun har vært Executive in Residence på StartupLab Oslo som mentor og rådgiver for gründermiljøet der, samt CEO for 657 Oslo, Norges største coworking space for kreative entreprenører der hun blant annet koblet dem med etablert næringsliv. Sist jobbet Camilla som rådgiver i Superblaise der hun hjalp startups og etablert næringsliv med vekst.

– Jeg opplever at Telia er tydelige og ambisiøse i sin bærekraftsstrategi og virkelig ønsker å gjøre en forskjell både med tanke på klima og miljø og ikke minst på det som gjelder sosial bærekraft, sier Watz Johannessen i meldingen. Hun fortsetter: 

– Telia kan med sin størrelse virkelig være i posisjon til å utfordre, påvirke og forbedre, og det gir motivasjon i seg selv. Jeg har allerede etter få dager opplevd stort engasjement fra mange mennesker fra ulike deler av selskapet, og jeg gleder meg til å kunne bidra til at Telia tar et stort ansvar for blant annet digital inkludering, som er et viktig satsingsområde. Jeg føler meg veldig heldig som nå får lov til å bruke min erfaring og kompetanse innen merkevarebygging, kommunikasjon og strategi til å videreføre og løfte bærekraftsarbeidet til Telia Norge.