BRANSJE:

CEO: Bjørn Gabrielsen blir ny administrerende direktør i BLDNG.ai. (Foto: BLDNG.ai)

Ny administrerende direktør i BLDNG.ai

Bjørn Gabrielsen kommer fra stillingen som administrerende direktør i ClevAir. Nå går han inn som leder i BLDNG.ai.

Publisert Sist oppdatert

Ved årsskiftet tiltrådte Bjørn Gabrielsen som administrerende direktør i BLDNG.ai. Gabrielsen kommer fra stillingen som adm.dir. i ClevAir. 

Telenors datterselskap, BLDNG.ai, går inn i en spennende fase med vekst basert på et solid produkt og store kunder i Norge. Målet er å styrke posisjonen som markedsleder innen proptech for eiendomsbransjen, i et raskt voksende marked med behov for digitale tjenester. Det skriver BLDNG.ai i en pressemelding.

Endringene i ledelsen markerer starten på en ny fase for BLDNG.ai, med fokus på å ytterligere styrke markedsposisjonen og akselerere veksten.

Lisa Marie Nyvoll, styreleder i BLDNG.ai, er svært glad for å få Gabrielsen på plass:

– Vi er svært glade for å få med oss Gabrielsen med hans solide erfaring fra salg og ledelse innen Software og Proptech. Vi har store ambisjoner for fremtiden og med Bjørn på laget er vi nå godt forberedt for selskapets videre vekst, sier Nyvoll, som også er investeringsansvarlig i Telenor Amp.

Gabrielsen har tidligere sittet i konsernledelsen for svenske ReadSoft og vært administrerende direktør i Neptune Software AS og ClevAir AS, som ble solgt til Opt-e AS rett før jul.

– BLDNG.ai er et spennende selskap med stort potensiale i Norge og internasjonalt. Bransjen begynner å bli moden for gode løsninger for digital drift i eiendomsmarkedet, her har BLDNG.ai en spennende tid foran seg. Jeg er glad og ydmyk over å ha fått styrets tillit til å drive selskapet videre i en tid hvor vi skal hente ytterligere kapital og akselerere produktutvikling og salg, sier Gabrielsen i meldingen.

Tidligere adm. dir. i selskapet, Steffan Thorvaldsen fortsetter i ny rolle som CSO (Chief sales Officer) i BLDNG.ai, mens tidligere CSMO, Line Schrøder, går til rollen som CMO og begge sørger derved for kontinuitet i salg, markeds-kommunikasjon og kunderelasjoner.