STYRKER AVDELINGEN: Nå styrker Columbus Digital Commerce-avdelingen med de nye UX-designerne Stian Sørhagen og Therese Thorkildsen. (Foto: Columbus)

To nye til Columbus

NYTT OM NAVN: Ansetter nye til storsatsing på design, UX og e-handel.

Publisert Sist oppdatert

Therese Thorkildsen er utdannet Master of science i Interaksjonsdesign fra NTNU Gjøvik og kommer fra en stilling som prosjektleder og interaksjonsdesigner i Innit. Hun har bakgrunn fra produktutvikling og har bred erfaring med innsiktsarbeid, brukerinvolvering og optimalisering av løsninger.

Stian Sørhagen har en mastergrad i Informatikk og har bakgrunn fra entreprenørskap og frilansarbeid. Han er en kreativ konseptutvikler med et bankende hjerte for bærekraft og innovasjon.

Nå begynner begge UX-designerne i Columbus.

– Målet er å bygge Norges sterkeste fagmiljø innen UX og e-handel. Vi er på god vei og bare i år har vi har hatt en formidabel vekst på cirka 60 prosent innen forretningsområdet. Nå har vi fått på plass to ekstremt flinke designere, som vil styrke satsingen ytterligere. De vil gå rett inn i spennende prosjekter for blant andre Techstep, Bygger'n, Ekornes, Home & Cottage og Devold, sier Erling Schjetne adm. direktør i Columbus Norge.