KLAPPJAKT: Det sjette oppkjøpet av CRM blir ikke de siste, lover Jan Erik Kaasa, konsernsjef i Amesto Solutions, etter oppkjøp av Adwiza i Danmark. Foto: Amesto Pressefoto

Amesto styrker CRM-satsingen

Oppkjøp av konkursbo i Danmark er sjette CRM-tillegg i porteføljen til Amesto. Oppkjøpenes tid er ikke forbi, varsler selskapet.

Publisert Sist oppdatert

Danske Adwiza begjærte oppbud i slutten av juni og Amesto melder at de kjøper selskapet av boet for en sum de ikke vil oppgi. Overtakelsen var allerede 1. juli.

Selskapet tas over mens det fortsatt er i drift og Amesto Solutions AS i Danmark overtar de fleste avtaler, kunderelasjoner og ansatte. Amesto skal ha hatt Adwiza på radaren en god stund.

SuperOffice-integrator

Adwiza er en leverandøruavhengig programvareintegrator og tilbyr løsninger med integrasjon mellom store virksomhetsløsninger (ERP) og kundehåndtering (CRM) i SuperOffice. Dette inkluderer også integrasjon med telefonløsninger, digitale signaturer, rapportering og dokumenthåndtering.

Dette skal fylle i og bredde ut tilbudet Amesto har for nye og eksisterende kunder i Norden.

Adwiza har 11 ansatte og 400 kunder i Skandinavia og Europa. 190 av disse kundene er i Norge, med Danmark som nummer to og Sverige på tredjeplass.

Fortsatt på kjøper'n

Dette er det sjette oppkjøpet innen CRM Amesto gjennomfører på fire år. Selskapet satser aggressivt på oppkjøp for å kapre en ledende rolle i Norden innen ERP, CRM og HRM i Norden, heter det i en pressemelding fra selskapet.

- Oppkjøpet betyr at vi nå har et fullverdig og integrert ERP- /CRM-tilbud i Norge, Sverige og Danmark. Da mangler vi bare HRM i Sverige og Danmark for å være der vi skal. Det betyr at vi skal drive klappjakt på gode oppkjøpskandidater i disse markedene fremover, sier Jan Erik Kaasa, konsernsjef i Amesto Solutions.