BRANSJE:

DONERER: Upshift er et program som støtter sosial innovasjon blant unge mennesker i alderen 10-24 år. Som signaturpartner til Unicef donerer Visma 6 millioner kroner til organisasjonen, disse skal delvis brukes til å støtte Upshift-programmet. (Arkivfoto)
DONERER: Upshift er et program som støtter sosial innovasjon blant unge mennesker i alderen 10-24 år. Som signaturpartner til Unicef donerer Visma 6 millioner kroner til organisasjonen, disse skal delvis brukes til å støtte Upshift-programmet. (Arkivfoto)

Donerer 6 millioner til Unicef

Visma blir ny signaturpartner til Unicef. Pengene de donerer skal delvis brukes til å støtte ungt entreprenørskap gjennom Upshift-programmet.

Som ny signaturpartner til Unicef, vil Visma i løpet av de neste tre årene donere totalt 6 millioner kroner til organisasjonen. Midlene skal delvis brukes til å støtte ungt entreprenørskap gjennom Upshift-programmet, men også bidra som frie midler til Unicefs arbeid globalt.

I tillegg til direkte økonomisk støtte, vil Unicef også få gratis tilgang til Visma-programvare for å administrere organisasjonens virksomhetskritiske prosesser, verdt totalt 1,2 millioner kroner.

– Vi er glade og stolte over å ytterligere styrke vår støtte til Unicef, og deres utrettelige arbeid for å beskytte barn i nød. I Visma ser vi på utdanning, entreprenørskap og teknologi som viktige elementer for å skape positiv endring i samfunnet. Som Unicef-partner har vi muligheten til å gi et meningsfullt bidrag til viktige bærekraftsmål, sier Merete Hverven, konsernsjef i Visma, i en pressemelding.

Delte verdier

Visma har støttet Unicef siden 2019 gjennom individuelle donasjoner. Når partnerskapet nå utvides ytterligere, ser Visma frem til å fortsette sin støtte til Unicefs initiativer.

Upshift er et program som støtter sosial innovasjon blant unge mennesker i alderen 10-24 år. Målet er å utløse deres potensial for å skape reell endring i sine liv og samfunn.

Ved å utruste ungdom med essensielle ferdigheter som problemløsning, kreativitet, samarbeid, ledelse og kommunikasjon, forbereder Upshift dem til å ta ansvar for sitt nåværende og fremtidige liv som gründere, ansatte og verdensborgere. 

Partnerskapet mellom Visma og Unicef bygges på delte verdier, og styrkes av begge organisasjonenes globale nærvær.

Sammen skal vi lage og implementere innovative programmer og verktøy som vil hjelpe unge mennesker å utvikle ferdighetene og kompetansen de trenger for å lykkes i livet.

Maria Greenberg Bergheim, Unicef

– Verden står overfor en rekke utfordringer som klimaendringer, fattigdom og urettferdighet. For å møte disse utfordringene må vi investere i unge menneskers utdanning og kompetanse. Unicef og Visma inngår derfor et partnerskap for å gi barn og unge mulighetene de trenger for å skape en bedre fremtid, sier Maria Greenberg Bergheim, administrerende direktør i Unicef Norge i meldingen. Hun fortsetter:

– Sammen skal vi lage og implementere innovative programmer og verktøy som vil hjelpe unge mennesker å utvikle ferdighetene og kompetansen de trenger for å lykkes i livet. Alle barn har rett til utdanning, og barns utdanning bør hjelpe dem til å fullt ut utvikle sine personligheter, talenter og evner. Jeg er utrolig stolt over å være en del av dette partnerskapet, og jeg er sikker på at vi sammen kan skape en bedre fremtid for neste generasjon.