DIGITALT HOVEDKONTOR: Grunnleggeren av Salesforce, Parker Harris, utvider verktøykassa for det digitale hovedkontoret. (Foto: Salesforce)
DIGITALT HOVEDKONTOR: Grunnleggeren av Salesforce, Parker Harris, utvider verktøykassa for det digitale hovedkontoret. (Foto: Salesforce)

Salesforce vil automatisere mer

Automatisering med Flow åpner for mer integrasjon på tvers av teknologier

Publisert

I forbindelse med den årlige utviklerkonferansen TrailblazerDX, lanserte Salesfoce nylig nye verktøy og muligheter for å automatisere og effektivisere arbeidsprosesser i forbindelse med salgsprosesser.

Globalt opplever Salesforce rask vekst innenfor skybasert CRM, og har de siste årene styrket produktporteføljen med selskap som Tableau (analyse), Mulesoft (integrasjon) og Slack (samhandling). Alle disse selskapene er sterke innenfor hver sine sektorer og har fortsatt som selvstendige entiteter i Salesforce-familie. Nå styrker selskapet automatiseringsverktøyet Flow med muligheter til å binde funksjonalitet fra produktene bedre sammen.

Utvider Flow

Utvidelsen av Flow åpner for eksempel for at funn eller en sammenheng oppdaget i analyseverktøyet Tableau automatisk kan sette opp kanaler og initiere strukturert samhandling i Slack. Evne til å orkestrere samhandling på tvers av tilgjengelige verktøy vil være nøkkelen i den post-pandemiske arbeidshverdagen, tror selskapet.

Sammen med integrasjonsporteføljen til Mulesoft skal løsningen også kunne fange opp og sparke i gang aksjoner også fra løsninger på utsiden av den egne applikasjonsporteføljen. Selve orkestreringen skal gjøres med hjelp av lavkode-verktøy, slik at ikke-utviklere også kan definere flyt.

– Ikke alle er tilbake på kontoret, og ikke alle kommer tilbake. Dette handler om hvordan vi skal jobbe sammen i det nye digitale hovedkontoret, sa Parker Harris, en av grunnleggerne av Salesforce ved lanseringen.