NY KONTRAKT: DFØs direktør Hilde Singsaas og direktør for Telias bedriftsmarked Jon Christian Hillestad signerte denne uken den nye avtalen.
NY KONTRAKT: DFØs direktør Hilde Singsaas og direktør for Telias bedriftsmarked Jon Christian Hillestad signerte denne uken den nye avtalen.

Statens innkjøpssenter gir Telia Norge fornyet tillit

Inngår avtale som omfatter 24.000 mobilabonnement.

Publisert

Telia og Telia-eide Phonero får fornyet tillit fra Statens innkjøpssenter og er igjen tildelt kontrakten for den statlige fellesavtalen for kjøp av telefonitjenester, skriver Telia i en pressmelding.

– Det er veldig hyggelig at Statens innkjøpssenter viser oss fornyet tillit og nok en gang velger oss som leverandør. Det betyr at vi har gjort mye riktig de siste årene, og at våre produkter, tjenester, kundeservice og ikke minst vårt mobilnett leverer, sier Jon Christian Hillestad, direktør for bedriftsmarkedet i Telia Norge, i pressemeldingen.

Telia oppgir at totalt 120 statlige virksomheter benytter seg av avtalen, blant annet Barne-, ungdoms- og familieetaten, Statens vegvesen, Tolletaten, Statens Kartverk, Helsedirektoratet, DFØ (Direktoratet for forvaltning og økonomistyring), Arbeidstilsynet, Stortinget, Meteorologisk institutt, Statistisk Sentralbyrå, Utlendingsdirektoratet, Statsbygg og Folkehelseinstituttet.

24.000 mobilabonnement

Den fornyede avtalen for mobiltelefoni, samt tjenester som Bedriftsnett, sentralbordløsninger, Tale i Teams og fasttelefoni, har et estimert omfang på 24.000 mobilabonnement.

Den er inngått for to år, med opsjon om forlengelse på to år og så ytterligere ett år, totalt inntil fem år, og er den største offentlige avtalen i Telia bedrifts portefølje.

Denne fellesavtalen bidrar til dette og gir gode og fremtidsrettede telefoniløsninger for statlige virksomheter.

– Når staten går sammen om utvalgte anskaffelser gir det effekter i form av reduserte priser og spart arbeid. Denne fellesavtalen bidrar til dette og gir gode og fremtidsrettede telefoniløsninger for statlige virksomheter, sier avdelingsdirektør Kjetil Østgård i Statens innkjøpssenter.

Telia slår fast at selskapet har gjort det svært godt i bedriftsmarkedet i 2021, og med avtalen med Statens innkjøpssenter har fått en sterk start på det nye året.

– Vi er takknemlige for den tilliten vi blir vist av alle våre kunder, og vi ser frem til å utfordre markedet videre i 2022, sier Hillestad. – Med ett av verdens beste mobilnett og våre offensive 5G-planer står vi bedre rustet enn noen gang til å kapre nye kunder og markedsandeler, sier Hillestad.