DOMINERER: De siste ti årene har sosiale medier utfordret medienes rolle, både på innhold, makt og finansieringsmodell. Et fåtall aktører dominerer markedet. I Norge bruker 67 prosent av befolkningen over 18 år Facebook, 46 prosent Messenger, 45 prosent Snapchat, 34 prosent Instagram og 6 prosent WhatsApp. (Foto: Istockphoto)

Medienes avmakt

Sosiale medier og amerikanske plattformselskaper nærmer seg å bli en femte statsmakt, mener mange. Er det behov for en ny maktutredning om medier og teknologi?

For å lese denne saken må du være abonnent


Om du opplever problemer med å få tilgang, ta kontakt med kundeservice
23 36 19 80 | computerworld@mediaconnect.no


1 mnd
prøve
kr 1,-

KJØP NÅ

Årlig papir
og digital
kr 3450,-

KJØP NÅ

Årlig
digital
kr 2950,-

KJØP NÅ

Student måned
kr 19,-

KJØP NÅ