SOMMERKONTORET | Linn Amundsen

KOBLE AV: For Linn Amundsen er sommerens høydepunkt tre uker ferie, hvor hun skal koble skikkelig av – fra både markedsføring og kunstig intelligens.

Med enveisbillett til Spania

For Linn Amundsen går sommeren i stor grad med til å planlegge en konferanse som går av stabelen til høsten. Men med enveisbillett til Spania spørs det om hun kommer tilbake ...

Navn, stilling, bedrift:

Linn Amundsen. Jeg jobber som Global Marketing Manager i SaaS-selskapet Trintech, en leverandør av løsninger innen økonomisk programvare.

Hva jobber du med i sommer:

Sommeren går i stor grad til å planlegge høstens konferanse, Trintech Connect, hvor vi samler rundt 200 kunder, prospekter og partnere på Radisson Blu Plaza Hotel, Oslo, for å snakke om effektivisering av økonomi- og regnskapsfunksjonen. Det er alltid full fart og mange forskjellige oppgaver å ta tak i på markedsavdelingen. Nå som det er litt lavere aktivitetsnivå er det mer rom for analyse, planlegging og kreativitet, slik at man er bedre rustet når det settes fart igjen i august. I tillegg benytter jeg sommerperioden til personlig utvikling, og tar nettkurs for å fordype meg i Google Ads.

Sommerkontoret

Sommerkontoret er Computerworlds sommerspalte, hvor vi spør alle i bransjen om hvordan de jobber i sommer. Vil du bidra? Kontakt oss på redaksjonen@cw.no

Fortell om ditt sommerkontor:

Jeg jobber stort sett fra kontoret vårt i Oslo sentrum. Selv om vi er et mindre kontor med rundt 30 ansatte er det alltid noen kollegaer på plass – uansett ukedag og til tross for ferietid, så det er veldig hyggelig. Jeg liker å komme meg ut av døren og blir mer effektivt med litt folk rundt meg. Men sommerkontoret i juli blir en hybrid-løsning, med flere dager på hjemmekontor. Da blir det viktig med noen gode pauser på balkongen eller en lunsjtur i solen.

Hvordan bruker du KI, privat og på jobb?

Det globale markedsteamet i Trintech har annen hver uke en digital kaffeprat hvor vi deler beste praksis og erfaringer rundt AI i markedsføring. Det er generelt et stort fokus på testing av og (sikker) bruk av AI-verktøy i selskapet. Selv bruker jeg spesielt ChatGPT og CoPilot mye til å effektivisere arbeidet med annonser, innholdsproduksjon og -optimalisering. På fritiden har det nye AI-søket i Google stadig vært til nytte i forbindelse med planlegging av sommerferien i Spania.

Hva gjør du på fritiden i sommer?

Jeg elsker sommeren i Oslo, og skal definitivt benytte meg av det byen har å by på etter at arbeidsdagen er over. Restaurantbesøk, uteserveringer, turer på stranden og piknik i parken, til f.eks. Bygdøy, Bekkelaget eller Frognerparken, kommer det nok til å bli litt av. Sommerens høydepunkt blir tre uker ferie, hvor jeg skal koble skikkelig av – fra både markedsføring og kunstig intelligens. Samboeren min og jeg har booket enveisbilletter til Spania, så vi får rett og slett se om vi kommer tilbake – hehe!